Min dagplejer

3. november 2008

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Min dagplejer

Hej Helen.

Jeg har lige læst et af dine fantastiske svar på disse sider.. og jeg gav mig simpelthen til at græde..

Jeg har en lille søn på 15 md. og han græder også en del i sin dagpleje, ind imellem.. det der sker når jeg henter ham er at min dagplejemor fortæller mig at hun syntes han er direkte irriterene.. og som den forældre de skrev til, troede jeg også at han var en smule forkælet.

Mathias søger også kontakt til sin dagplejemor et par gange om dagen, og vil bare gerne have hende tæt.. selv er jeg meget sammen med ham hjemme. Vi sidder en del sammen på gulvet og leger, og ja jeg er meget sammen med ham.. min dagpleje fortæller mig at jeg skal rejse mig fra gulvet og lad ham lege selv.. og tro mig det gør jeg skam også, hvornår skal jeg ellers selv have en pause. (det skal lige sige at jeg bor alene med mathias) min dagpleje får mig simpelthen med i hendes, pga min usikkerhed, så jeg tror på at han er forkælet og krop umulig. og det gør bare så ondt.. ...

Annonce

...

Så ser jeg dit svar at det han søger er naturligt kontakt, og lige så ok som jeg selv har troet på.. lige nu har han sit ben i gibs, da han er i behandlig for klumpfod, men det klarer han simpelthen bare så fantastisk. Han var lige begyndt at gå, men det bliver jo så desværre for den lille pomfritt udsat lidt.. igen, syntes min dagpleje at han er noget krævene og ret meget til besvær.. han kravler med sit gibs ben på lige fod med alle andre der kravler og jeg syntes han er en lille fantast..

Nå men mit store problem er, han sover ikke meget om natten, han vågner ca en gang i timen, og det er simpelthen så hårdt.. da det kun er mig til at være der og tage mig af ham.. hvorfor vågner han så tit?

Ang mad.. hvad forslår du at jeg gir ham for at det skal dække de fleste af hans behov.. jeg søger varrieret kost.. han hader kluper i maden, dem spytter han ud, som om han ikke vil tygge maden.. kød er et mareridt at få i ham.. hvad forslår du?

Venlige hilsner
Mathiases mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder