Brev:
Min dagplejer
3. november 2008
Alder:
15 mdr.
Min dagplejer
Hej Helen.
Jeg har lige læst et af dine fantastiske svar på disse sider.. og jeg gav mig simpelthen til at græde..
Jeg har en lille søn på 15 md. og han græder også en del i sin dagpleje, ind imellem.. det der sker når jeg henter ham er at min dagplejemor fortæller mig at hun syntes han er direkte irriterene.. og som den forældre de skrev til, troede jeg også at han var en smule forkælet.
Mathias søger også kontakt til sin dagplejemor et par gange om dagen, og vil bare gerne have hende tæt.. selv er jeg meget sammen med ham hjemme. Vi sidder en del sammen på gulvet og leger, og ja jeg er meget sammen med ham.. min dagpleje fortæller mig at jeg skal rejse mig fra gulvet og lad ham lege selv.. og tro mig det gør jeg skam også, hvornår skal jeg ellers selv have en pause. (det skal lige sige at jeg bor alene med mathias) min dagpleje får mig simpelthen med i hendes, pga min usikkerhed, så jeg tror på at han er forkælet og krop umulig. og det gør bare så ondt.. ...
...
Så ser jeg dit svar at det han søger er naturligt kontakt, og lige så ok som jeg selv har troet på.. lige nu har han sit ben i gibs, da han er i behandlig for klumpfod, men det klarer han simpelthen bare så fantastisk. Han var lige begyndt at gå, men det bliver jo så desværre for den lille pomfritt udsat lidt.. igen, syntes min dagpleje at han er noget krævene og ret meget til besvær.. han kravler med sit gibs ben på lige fod med alle andre der kravler og jeg syntes han er en lille fantast..
Nå men mit store problem er, han sover ikke meget om natten, han vågner ca en gang i timen, og det er simpelthen så hårdt.. da det kun er mig til at være der og tage mig af ham.. hvorfor vågner han så tit?
Ang mad.. hvad forslår du at jeg gir ham for at det skal dække de fleste af hans behov.. jeg søger varrieret kost.. han hader kluper i maden, dem spytter han ud, som om han ikke vil tygge maden.. kød er et mareridt at få i ham.. hvad forslår du?
Venlige hilsner
Mathiases mor