Brev:
Pludselig ked af det dagen igennem
29. oktober 2008
Alder:
2 mdr.
Pludselig ked af det dagen igennem
Hej Helen.
Så blev det min tur til at søge mine råd.
Vi har en dejlig datter på 8 uger og 3 dage. Hun har indtil nu været meget tilfreds og glad og hvis hun er blevet ked af det, har vi hurtigt kunne tyde hvad det handler om og hjælpe hende med det. Det har altså været utrolig nemt og dejligt lige siden hun blev født.
De sidste 3-4 dage har hun dog været meget ked af det. Hun klynker og piver. Tydeligvis som om hun har ondt, men denne gang kan vi ikke tyde hvad det handler om. Det virker ikke som om det er maven eller ander som vi kender. Hun er ked af det lige fra morgenstunden, så det er altså ikke noget aftenhalløj.
Hun har i 3-4 uger haft snot i næsen, men har ikke virket særlig påvirket af det. Jeg drypper med saltvand og har lagt en sammenfoldet stofble under madressen i hovedenden når hun sover.
Bør jeg få tjekket hendes øre eller gøre andet?
Et par dage op til denne periode hvor hun har været ked af det, sov hun pludselig utrolig meget. Vi tolkede dog det som er udtryk for at hun blot var lidt sløj af forkølelsen. De sidste 3-4 dage, har det været svært at få hende til at sove, da hun græder og kun tager sutten i korte perioder. Det virker lidt som om noget genere hende i munden. Hun har ofte fingerne inde i munden og gnubber. (Men det hører måske alderen til) Det er også som om hun "tygger" på noget. Der er dog ikke noget at se i munden.
Hun har tidligere haft trøske som vi behandlede med danskvand og trøskesaft. Hun er stadig lidt hvid på tungen, så jeg er begyndt behandlingen igen, da jeg naturligvis tænker at det kan være det som generer hende. Må dog indrømme, at jeg har det svært med den klud i danskvand i munden på hende, da det jo tydeligt er meget ubehageligt for hende. Får derfor ikke gjort det så ofte. Er der andre muligheder? (Jeg er bekendt med behovet for øget hygiene)
Jeg ved det naturligvis er svært for dig at afgøre hvad der gør hende så ked af det. Men håber du alligevel har et bud.
Jeg har overvejet at lade min læge se på hende, men det er min opfattelse at man skal være "meget" syg før hun tager det alvorligt. Men det er naturligvis svært for os at vores ellers så glade datter pludselig er så ked af det.
Mange hilsner
Lotte