Brev:
Bekymret for at noget er galt
25. oktober 2008
Alder:
12 mdr.
Bekymret for at noget er galt
Hej Helen
Vores dejlige piger er nu 1 år. Født 6 1/2 uge for tidligt.
Som du ved, har jeg som mor haft en del bekymringer angående vores ene skønne pige. Jeg har slået det hen i lang tid, fordi både min sundhedsplejerske og neonatallæge sagde hun var fin, fin - men her til morgen sagde min forlovede, at han måske også mente, der var et eller andet, der ikke var som, det skulle være. Og han har ellers i det hele år sagt, at hun var fuldstændig som hun skulle være...
Hun var hurtigst motorisk af vores to piger. Var hurtig til at rulle rundt, kravle etc. Når pigerne leger på gulvet etc, ligner de hinanden som to dråber vand...og opfører sig også sådan.
Men, men; Der er et eller andet. Vores ene pige er mere urolig, hun kaster sig ofte bagover, skriger og jamrer sig. Hun har det her helt specielle skrig, som ikke bare er skingert, men uhyggeligt skingert :-) De sidste mange dage har hun bare villet sidde ved os hele tiden. Men når hun kommer op, græder, jamrer hun - kaster sig bagover... Hun er mere "stiv" i dét, end vores anden pige. Dét, der med at kaste sig bagover - meget jamrende - og med det karakteristiske skrig - er meget dominerende. Hun har også ofte tungen ud af munden - det har jeg nu ikke lagt så stor vægt på - men mere registreret at dette også er mere dominerende end hos vores anden pige.
Endelig kan man se det i spise-situationer, at hun gør noget vores anden pige ikke gør. Hun sidder - indtil maden kommer - og fægter med armene ind foran sig. Det lyder selvfølgelig helt normalt for børn i den alder, at de bliver ivrige og sådan.. Men hun gør det rigtig, rigtig meget. Det er svært for hende bare at sidde rolig og stille. Jeg har tænkt om, hun har damp eller noget i den dur.....?
Det er godt nok een svær situation det her. For når jeg spørger min sundhedsplejerske og neonatallæge siger de, det hele er fint-fint. Men det er jo bare 10-15 minutter de kigger på hende, når hun leger fint på gulvet. Ikke i de situationer beskrevet ovenfor. Nogle gange virker hun virkelig som om, hun har ondt. Og er plaget af et eller andet. Vi kan bare ikke finde ud af hvad. Selv om vi vi prøvet ALT!
Hvad kan vi gøre som forældre? Der må da være nogen, der kan undersøge hende lidt mere tilbundsgående.
Med venlig hilsen
Anonym