Bekymret for at noget er galt

25. oktober 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Bekymret for at noget er galt

Hej Helen

Vores dejlige piger er nu 1 år. Født 6 1/2 uge for tidligt.

Som du ved, har jeg som mor haft en del bekymringer angående vores ene skønne pige. Jeg har slået det hen i lang tid, fordi både min sundhedsplejerske og neonatallæge sagde hun var fin, fin - men her til morgen sagde min forlovede, at han måske også mente, der var et eller andet, der ikke var som, det skulle være. Og han har ellers i det hele år sagt, at hun var fuldstændig som hun skulle være...

Hun var hurtigst motorisk af vores to piger. Var hurtig til at rulle rundt, kravle etc. Når pigerne leger på gulvet etc, ligner de hinanden som to dråber vand...og opfører sig også sådan.

Men, men; Der er et eller andet. Vores ene pige er mere urolig, hun kaster sig ofte bagover, skriger og jamrer sig. Hun har det her helt specielle skrig, som ikke bare er skingert, men uhyggeligt skingert :-) De sidste mange dage har hun bare villet sidde ved os hele tiden. Men når hun kommer op, græder, jamrer hun - kaster sig bagover... Hun er mere "stiv" i dét, end vores anden pige. Dét, der med at kaste sig bagover - meget jamrende - og med det karakteristiske ...

Annonce

... skrig - er meget dominerende. Hun har også ofte tungen ud af munden - det har jeg nu ikke lagt så stor vægt på - men mere registreret at dette også er mere dominerende end hos vores anden pige.

Endelig kan man se det i spise-situationer, at hun gør noget vores anden pige ikke gør. Hun sidder - indtil maden kommer - og fægter med armene ind foran sig. Det lyder selvfølgelig helt normalt for børn i den alder, at de bliver ivrige og sådan.. Men hun gør det rigtig, rigtig meget. Det er svært for hende bare at sidde rolig og stille. Jeg har tænkt om, hun har damp eller noget i den dur.....?

Det er godt nok een svær situation det her. For når jeg spørger min sundhedsplejerske og neonatallæge siger de, det hele er fint-fint. Men det er jo bare 10-15 minutter de kigger på hende, når hun leger fint på gulvet. Ikke i de situationer beskrevet ovenfor. Nogle gange virker hun virkelig som om, hun har ondt. Og er plaget af et eller andet. Vi kan bare ikke finde ud af hvad. Selv om vi vi prøvet ALT!

Hvad kan vi gøre som forældre? Der må da være nogen, der kan undersøge hende lidt mere tilbundsgående.

Med venlig hilsen
Anonym

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger