Brev:
Virkelig ondt i maven - 3 mdr.
24. oktober 2008
Alder:
3 mdr.
Virkelig ondt i maven - 3 mdr.
Kære Helen
Så er jeg også medlem :-)
Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe med.
Min søn Matthes er nu 3 1/2 mdr. Han har fra han blev født haft ondt i maven. Ikke noget voldsomt, som kolik, men dog så slemt, at vi har prøvet forskellige ting (lægen, zoneterapi, kiropraktor og undlade ting i kosten). Man da ingen af tingene hjalp, har vi tænkt, at det var hans system der skulle være modent.
Men de sidste par dage, har han haft virkelig ondt i maven, når han prutter og skal af med sin afføring. Han græder og spænder og presser og maven rumler - han finder ikke ro før det er væk. Han har tit afføring, flere gange om dage (har haft det siden fødslen), og det er stadig tyndt gult med gryn (undskyld detaljer). Jeg ammer ham 100% og har masser af mælk.
Hvad kan jeg gøre, for at hjælpe ham? Jeg massere og cykler og har prøvet at give vand og kamillethe. Det hjælper ikke rigtigt.
Jeg har tænkt om det var min mælk, har prøvet at udelukke forskellige ting uden held.
Skal jeg give ham andet mad? vælling eller mme?
Jeg hader virkelig at han græder af smerte:-(
Også har jeg et lidt andet spørgsmål.
Særligt når han sover i løbet af dagen, så vågner han og græder eller skriger. Det eneste der kan få ham til at falde til ro og vågne, er mad - og det er selvom, han er blevet ammet lige før han bliver lagt.
Han sover rigtig fint, tager sig nogle gode lurer og sover mellem 3 og 5 timer i træk om natten fra ca 20 til 8. Om morgenen vågner han gerne stille og roligt, lægger og kigger og pludre. og der der skulle man jo ellers tro at han var sulten....
Hvorfor græder han sådan, når han vågner i løbet af dagen?
Med venlig hilsen
Lea og Matthes