Virkelig ondt i maven - 3 mdr.

24. oktober 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Virkelig ondt i maven - 3 mdr.

Kære Helen

Så er jeg også medlem :-)

Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe med.

Min søn Matthes er nu 3 1/2 mdr. Han har fra han blev født haft ondt i maven. Ikke noget voldsomt, som kolik, men dog så slemt, at vi har prøvet forskellige ting (lægen, zoneterapi, kiropraktor og undlade ting i kosten). Man da ingen af tingene hjalp, har vi tænkt, at det var hans system der skulle være modent.

Men de sidste par dage, har han haft virkelig ondt i maven, når han prutter og skal af med sin afføring. Han græder og spænder og presser og maven rumler - han finder ikke ro før det er væk. Han har tit afføring, flere gange om dage (har haft det siden fødslen), og det er stadig tyndt gult med gryn (undskyld detaljer). Jeg ammer ham 100% og har masser af mælk.

Hvad kan jeg gøre, for at hjælpe ham? Jeg massere og cykler og ...

Annonce

... har prøvet at give vand og kamillethe. Det hjælper ikke rigtigt.

Jeg har tænkt om det var min mælk, har prøvet at udelukke forskellige ting uden held.
Skal jeg give ham andet mad? vælling eller mme?

Jeg hader virkelig at han græder af smerte:-(

Også har jeg et lidt andet spørgsmål.

Særligt når han sover i løbet af dagen, så vågner han og græder eller skriger. Det eneste der kan få ham til at falde til ro og vågne, er mad - og det er selvom, han er blevet ammet lige før han bliver lagt.

Han sover rigtig fint, tager sig nogle gode lurer og sover mellem 3 og 5 timer i træk om natten fra ca 20 til 8. Om morgenen vågner han gerne stille og roligt, lægger og kigger og pludre. og der der skulle man jo ellers tro at han var sulten....
Hvorfor græder han sådan, når han vågner i løbet af dagen?

Med venlig hilsen
Lea og Matthes

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder