Brev:
Ked af dagplejestart
17. oktober 2008
Alder:
9 mdr.
Ked af dagplejestart
Hej Helen.
Vores dreng er i dag blevet 9 mdr og i går startede han så i dagpleje. Jeg har meget svært ved at give slip, synes det er frygteligt at han nu skal hænge i institutions-verden de næste mange år. Ku godt ha holdt 3 mdr mere barsel men har valgt kun at arbejde 30 t og få 7 timers barsel om ugen i stedet for. Dette bliver dog først aktuelt efter nytår, da jeg pga lavsæson ikke kan få 30 t på arbejde lige nu. Så vi får alle en blød start med korte dage samt fridage.
Dagen i går var frygtelig, har gruet for den længe og det var da også med kæmpe klump i halsen der blev sagt farvel og tårerne trillede hele vejen hjem. Dagplejeren havde så heller ik lige den mest heldige måde at tage imod ham på: de var på vej ud og gå da vi kom, selvom vi havde aftalt det møde-tidspunkt. Vores dreng blev rakt over til dagplejer, sat i barnevognen og så gik de! Han havde så også, efter de kom hjem, grædt i næsten 2 timer on/off.
Jeg ville gerne lige have været med inde og været sammen med vores dreng bare 10 min, så han ku se tingene lidt an og jeg ku gøre ham tryg, vise ham at der var ok at være. Havde bare lyst til at meddele arbejde, at jeg bruger det sidste barsel men afsted kom han da igen i dag. Fik sagt at jeg gerne lige ville med ind her i starten.
Er jeg bare en pyller mor eller hvad? Ved godt det er en stor omvæltning for ham og at han lige skal vænne sig til det hele, og til at være væk fra mig.