Ked af dagplejestart

17. oktober 2008

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Ked af dagplejestart

Hej Helen.

Vores dreng er i dag blevet 9 mdr og i går startede han så i dagpleje. Jeg har meget svært ved at give slip, synes det er frygteligt at han nu skal hænge i institutions-verden de næste mange år. Ku godt ha holdt 3 mdr mere barsel men har valgt kun at arbejde 30 t og få 7 timers barsel om ugen i stedet for. Dette bliver dog først aktuelt efter nytår, da jeg pga lavsæson ikke kan få 30 t på arbejde lige nu. Så vi får alle en blød start med korte dage samt fridage.

Dagen i går var frygtelig, har gruet for den længe og det var da også med kæmpe klump i halsen der blev sagt farvel og tårerne trillede hele vejen hjem. Dagplejeren havde så heller ik lige den mest heldige måde at tage imod ham ...

Annonce

... på: de var på vej ud og gå da vi kom, selvom vi havde aftalt det møde-tidspunkt. Vores dreng blev rakt over til dagplejer, sat i barnevognen og så gik de! Han havde så også, efter de kom hjem, grædt i næsten 2 timer on/off.

Jeg ville gerne lige have været med inde og været sammen med vores dreng bare 10 min, så han ku se tingene lidt an og jeg ku gøre ham tryg, vise ham at der var ok at være. Havde bare lyst til at meddele arbejde, at jeg bruger det sidste barsel men afsted kom han da igen i dag. Fik sagt at jeg gerne lige ville med ind her i starten.

Er jeg bare en pyller mor eller hvad? Ved godt det er en stor omvæltning for ham og at han lige skal vænne sig til det hele, og til at være væk fra mig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os