Pylrer hele tiden

9. oktober 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Pylrer hele tiden

Hejsa

Vi fik en dejlig søn for 8 uger siden. Han er meget opmærksom og kvik, og tager på som han skal. Men for et par uger siden fandt den lille ud af, hvad det vil sige at pylre og klynke, og det har han virkelig benyttet sig af siden.

Nogle dage går det meste af hans vågne tid med pylren, piveri og det jeg vil kalde vredesudbrud fra hans side. I starten var han meget god til at ligge og sidde lidt selv, men nu skriger han ofte lige op i luften, når vi forsøger at lægge ham. Selvom vi sidder med ham pjevser og pylrer han og virker utilfreds. Det eneste, der ser ud til at virke er at gå rundt med ham. Hvis vi ikke gør det, bliver pylreriet til decideret vrede.

Han sover godt om aftenen og natten. Ofte sover han ikke så godt om dagen, men selv de dage, hvor han sover godt, er han pylret, når han er vågen. Når han er i godt ...

Annonce

... humør, er han meget smilende og charmerende, og vi synes, at han har potentiale til at blive en meget glad dreng. Derfor bliver vi kede af hans "utilpashed".

Det skal siges, at han har meget luft i maven (som han dog er god til at prutte ud). han bliver udelukkende ammet, og jeg er meget opmærksom på ikke at spise noget, som kan irritere hans mave. Nu hvor han er blevet større synes jeg, at han burde spise mere, men det synes jeg ikke rigtig han gør. Han ammer normalt i 10-15 min af gangen. Kun en gang i mellem kan jeg lokke et ordentligt måltid i ham.

Kan hans utilfredshed have noget med luft i maven at gøre, skyldes det mon amningen (er han sulten uden selv at vide det), eller skyldes det noget helt tredje? Vi håber selvfølgelig, at det bare er en fase, som han skal igennem.

Vi håber du kan hjælpe os.

Mange hilsener

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene