Brev:
Pylrer hele tiden
9. oktober 2008
Alder:
2 mdr.
Pylrer hele tiden
Hejsa
Vi fik en dejlig søn for 8 uger siden. Han er meget opmærksom og kvik, og tager på som han skal. Men for et par uger siden fandt den lille ud af, hvad det vil sige at pylre og klynke, og det har han virkelig benyttet sig af siden.
Nogle dage går det meste af hans vågne tid med pylren, piveri og det jeg vil kalde vredesudbrud fra hans side. I starten var han meget god til at ligge og sidde lidt selv, men nu skriger han ofte lige op i luften, når vi forsøger at lægge ham. Selvom vi sidder med ham pjevser og pylrer han og virker utilfreds. Det eneste, der ser ud til at virke er at gå rundt med ham. Hvis vi ikke gør det, bliver pylreriet til decideret vrede.
Han sover godt om aftenen og natten. Ofte sover han ikke så godt om dagen, men selv de dage, hvor han sover godt, er han pylret, når han er vågen. Når han er i godt humør, er han meget smilende og charmerende, og vi synes, at han har potentiale til at blive en meget glad dreng. Derfor bliver vi kede af hans "utilpashed".
Det skal siges, at han har meget luft i maven (som han dog er god til at prutte ud). han bliver udelukkende ammet, og jeg er meget opmærksom på ikke at spise noget, som kan irritere hans mave. Nu hvor han er blevet større synes jeg, at han burde spise mere, men det synes jeg ikke rigtig han gør. Han ammer normalt i 10-15 min af gangen. Kun en gang i mellem kan jeg lokke et ordentligt måltid i ham.
Kan hans utilfredshed have noget med luft i maven at gøre, skyldes det mon amningen (er han sulten uden selv at vide det), eller skyldes det noget helt tredje? Vi håber selvfølgelig, at det bare er en fase, som han skal igennem.
Vi håber du kan hjælpe os.
Mange hilsener