Dagplejeskift - ene dreng blandt piger

9. oktober 2008

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Dagplejeskift - ene dreng blandt piger

Hej Helen.

Min søn startede i dagpleje i februar 08. På det tidspunkt var der en dreng på samme alder (ca et år) og 3 piger. Pga. forældrenes skilsmisse blev drengen flyttet til en anden dagpleje i august måned og i stedet kom der endnu en pige, således min søn nu går i dagpleje med 4 piger. Alle børnene er i alderen 15 til 26 måneder.

Min søn trives rigtig godt i dagplejen og er meget glad for at være der og jeg har ikke rigtig tænkt over, det kunne være et problem, der kun er piger. Men sidste uge kom min dagplejemor og sagde, at hun følte min søn manglede en kammerat, der ville lege de lidt ...

Annonce

... vildere drengelege med ham. De går i legestue en gang om ugen og der søger han straks hen til de andre drenge. Hun siger at pigerne er rigtig glade for ham og omvendt, men at det bedste ville være at finde en plads til ham, hvor der var nogle drenge han kunne lege med.

Min søn er meget udadvendt og bestemt ikke bange for nye situationer, så det vil ikke vælte hans verden at skifte dagpleje. Jeg vil dog gerne høre dine tanker om hvorvidt, du mener børn på den alder har brug for at lege med en af sit eget køn eller om det er "nok" at han trives med de 4 piger.

Med venlig hilsen
En forvirret mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to