Brev:
Dagplejeskift - ene dreng blandt piger
9. oktober 2008
Alder:
21 mdr.
Dagplejeskift - ene dreng blandt piger
Hej Helen.
Min søn startede i dagpleje i februar 08. På det tidspunkt var der en dreng på samme alder (ca et år) og 3 piger. Pga. forældrenes skilsmisse blev drengen flyttet til en anden dagpleje i august måned og i stedet kom der endnu en pige, således min søn nu går i dagpleje med 4 piger. Alle børnene er i alderen 15 til 26 måneder.
Min søn trives rigtig godt i dagplejen og er meget glad for at være der og jeg har ikke rigtig tænkt over, det kunne være et problem, der kun er piger. Men sidste uge kom min dagplejemor og sagde, at hun følte min søn manglede en kammerat, der ville lege de lidt vildere drengelege med ham. De går i legestue en gang om ugen og der søger han straks hen til de andre drenge. Hun siger at pigerne er rigtig glade for ham og omvendt, men at det bedste ville være at finde en plads til ham, hvor der var nogle drenge han kunne lege med.
Min søn er meget udadvendt og bestemt ikke bange for nye situationer, så det vil ikke vælte hans verden at skifte dagpleje. Jeg vil dog gerne høre dine tanker om hvorvidt, du mener børn på den alder har brug for at lege med en af sit eget køn eller om det er "nok" at han trives med de 4 piger.
Med venlig hilsen
En forvirret mor.