Sjov sovevane, mælk og mellemørebetændelse

8. oktober 2008

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Sjov sovevane, mælk og mellemørebetændelse

Hej Helen.

Min mand og jeg (og pædagogerne i Alberts vuggestue), har længe grint af hans sjove og anderledes sovevane. Han har det med at have den ene hånd oppe i Kaj (fra Kaj og Andrea), og den anden kører han ind og ud mellem vores hånd eller overlæggeren på barnevognen eller i de små aflange huller i gavlen af sengen. Han gør det helt til han sover og kan falde i søvn med den ene hånd inde i hullet:-)

Er det noget beroligende med de små hænder eller hvad søren kan det være tegn på? Det er oversiden af hånden der skal have en form for nus hele tiden.

Ja vi er bare lidt nysgerrige om det kan have en sjov betydning.

En sidste ting jeg vil høre din holdning til er hvor meget hold der er i de påstande, at mælk og mellemørebetændelse har en ...

Annonce

... sammenhæng. Jeg er ved at blive vanvittig af alle dem der siger det ene og det andet. Jeg har det skidt med ikke at give Albert mælk, da der er så mange vigtige proteiner og vitaminer i mælk. Alt det med soyamælk, rismælk osv har jo INTET med mælk at gøre og har slet ikke de samme vigtige ingredienser og når mit barn ikke ligefrem er meget glad for at spise meget varieret, ja så synes jeg det er en skidt idé at droppe mælken.

MEN nu er det 5 gang han har mellemørebetændelse og vi har tid ved en ørelæge i morgen med henblik på et muligt dræn. Vil det kunne afhjælpe ham eller hvad pokker gør vi så hans mange forkølelser ikke sætter sig på de små ører?

Ja jeg mangler nok en videnskabelig undersøgelse på alt det mælkesnak:-)

Kærlig hilsen
Karoline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.