Brev:
Sjov sovevane, mælk og mellemørebetændelse
8. oktober 2008
Alder:
23 mdr.
Sjov sovevane, mælk og mellemørebetændelse
Hej Helen.
Min mand og jeg (og pædagogerne i Alberts vuggestue), har længe grint af hans sjove og anderledes sovevane. Han har det med at have den ene hånd oppe i Kaj (fra Kaj og Andrea), og den anden kører han ind og ud mellem vores hånd eller overlæggeren på barnevognen eller i de små aflange huller i gavlen af sengen. Han gør det helt til han sover og kan falde i søvn med den ene hånd inde i hullet:-)
Er det noget beroligende med de små hænder eller hvad søren kan det være tegn på? Det er oversiden af hånden der skal have en form for nus hele tiden.
Ja vi er bare lidt nysgerrige om det kan have en sjov betydning.
En sidste ting jeg vil høre din holdning til er hvor meget hold der er i de påstande, at mælk og mellemørebetændelse har en sammenhæng. Jeg er ved at blive vanvittig af alle dem der siger det ene og det andet. Jeg har det skidt med ikke at give Albert mælk, da der er så mange vigtige proteiner og vitaminer i mælk. Alt det med soyamælk, rismælk osv har jo INTET med mælk at gøre og har slet ikke de samme vigtige ingredienser og når mit barn ikke ligefrem er meget glad for at spise meget varieret, ja så synes jeg det er en skidt idé at droppe mælken.
MEN nu er det 5 gang han har mellemørebetændelse og vi har tid ved en ørelæge i morgen med henblik på et muligt dræn. Vil det kunne afhjælpe ham eller hvad pokker gør vi så hans mange forkølelser ikke sætter sig på de små ører?
Ja jeg mangler nok en videnskabelig undersøgelse på alt det mælkesnak:-)
Kærlig hilsen
Karoline