Brev:
Stadig utilpas i maven
3. oktober 2008
Alder:
1 mdr.
Stadig utilpas i maven
Hej Helen
Min datter på snart 7 uger har i nogen tid (ca. en måned) nu lidt af noget maveonde.
Hun virker hele tiden lidt utilpas og vrider sig ofte, samtidig med at hun klager, og hendes ansigt ser anstrengt og bekymret ud.
Hun har været til 5 ugers undersøgelse hos lægen, og også en ekstra undersøgelse, hvorefter vi var til kiropraktor for at se om det kunne være en nerve eller lignende, men dette var ikke tilfældet.
De sidste tre dage har jeg givet mig god tid til babymassage, men det ser ikke ud til at have nogen effekt - ligeledes hjælper det ikke rigtig at cykle med benene.
Hun bøvser indimellem under måltiderne (får brystmælk), men det hjælper kun kortvarigt.
Den sidste uge har hun kun haft afføring en gang, men hun tisser regelmæssigt, så er ikke bekymret for andet end om det måskekan være medvirkende til at hun har ondt i maven?!
Til sidst - en af grundende til at jeg skriver, er at hun stadig kun smiler ubevidst, altså når hun næsten sover, eller når hun sover helt.
Hvis hun bliver ved med at have ondt i maven, er jeg bange for at der går lang tid inden vi ser et smil - det manglende smil kan godt hænge sammen med at hun ikke har det helt godt?!
Hun er født to uger før termin (jeg blev sat igang pga for høje levertal) - kan det evt hænge sammen med fødsel før termin at hun endnu ikke smiler?
Venligst Elisabeth