Brev:
Fladt baghoved, søvn og knopper
2. oktober 2008
Alder:
1 mdr.
Fladt baghoved, søvn og knopper
Hej Helen
Jeg har lige lidt blandet at spørge om.
Fladt baghoved:
Jeg har lagt mærke til, at det er som om, at der er ved at være en flad plet bag på min søns hoved. Han er begyndt at have hovedet mere opad i stedet for til siderne, også når han sover. Nogle gange sover han i en jakke eller sovedragt med hue, som også gør det sværere for ham at vende hovedet til siden, men om natten har han fri bevægelighed.
Hvordan forebygger jeg, at han bliver for flad? Han ligger jævnligt på maven, men han bryder sig kun om det i kort tid af gangen.
Søvn i løbet af dagen:
For nogle uger siden kunne han godt sove op til 3 timer omkring middag, men i løbet af den seneste uges tid er det som om han kun vil sove ca. 1 time af gangen om dagen. Jeg er nervøs for, at han ikke når at komme godt nok ned i den dybe søvn. jeg har prøvet at stå og rulle med barnevognen for at få ham til at sove igen, men han falder ikke i søvn igen af det og når at vågne for meget. Jeg har også prøvet bare at lade ham ligge og se, om han selv falder til ro igen, men efter 15 min. tænkte jeg, at han ikke falder i søvn igen.
Røde knopper omkring munden:
Han er begyndt at få røde knopper omkring munden i hans højre side, kan det skyldes køligere vejr og hans sut? han er i øjeblikket lidt forkølet og jeg tænker, om det måske kan være bakterier i stedet? Han har normalt ikke mange hormonknopper eller lign.
Med venlig hilsen
Majbritt