Vil ikke ligge ned på grund af væske i ørerne

30. september 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Vil ikke ligge ned på grund af væske i ørerne

Kære Helen.

Min dreng bliver 6 måneder på fredag og vi fandt ud af at han har væske i ørene efter han har været meget forkølet - så det forklarede skrigeturene om natten - vi har fået at vide at vi skal se tiden an i ca. 3 måneder og hvis han så stadig har væske skal han have dræn i. Man nu er det bare sådan, at han slet ikke vil ligge ned og da han i forvejen er meget langsom i udviklingen, så tænker jeg, at han jo slet ikke kommer til at udvikle sig ret motorisk, nu når han græder hver gang han bliver lagt ned. Vi har ham derfor meget i armene og oppe hos os, da han heller ikke gider at sidde eller noget.

Jeg har lagt mærke til, at når han en sjælden gang vil ligge ned, så hvis jeg ikke har serveret legetøjet for ham, bliver han sur fordi han ikke kan nå det eller taber det... hvad kan man gøre her for at motivere ham til at kunne gøre ting selv og nå tingene? er det fordi vi har været for tilbøjelig til at servere det for han for ofte og måske fordi vi har gået hen til ham hver gang han har brokket sig?? er det for sent at lærer ham selv at nå tingene eller hvad skal man gøre her?

Han har jo også stadig fladt baghoved, så han skal jo ...

Annonce

... heller ikke ligge for meget på ryggen og så vender jeg ham på maven, men der brokker han sig også og bliver hurtigt sur... kan det hele have noget at gøre med hans øre? jeg er ved at være meget ked af at jeg stort set ikke har haft en ret glad dreng i det 6 måneder vi har haft ham - det må da også være træls for ham, at han hele tiden brokker sig - jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre længere - jeg er så bekymret for hans udvikling - men en af grundene til han er langsom kan jo også være fordi han har haft bøvl med mave, så nakke og nu ørene.... hvad skal jeg gøre???

Med hensyn til skemad - hvornår må det erstatte et helt måltid? hvor meget mælk skal han have om dagen, når han nu er 6 mdr.

Det skal lige siges - det positive i det hele er, at han er begyndt at sove længere lure om dagen - nu kan han sover ca. 1 time - 3 timer af gangen.. han er begyndt nogle dage kun at sove 2 gange om dagen er det ok eller skal han have 3 helst?

Jeg håber på endnu en godt svar fra dig side - ps. jeg har valgt at skifte sundhedsplejerske - så nu håber jeg at jeg bliver glad for den næste der kommer :-) ellers har jeg jo altid dig :-)

Med venlig hilsen
Mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.