Brev:
Vil ikke ligge ned på grund af væske i ørerne
30. september 2008
Alder:
6 mdr.
Vil ikke ligge ned på grund af væske i ørerne
Kære Helen.
Min dreng bliver 6 måneder på fredag og vi fandt ud af at han har væske i ørene efter han har været meget forkølet - så det forklarede skrigeturene om natten - vi har fået at vide at vi skal se tiden an i ca. 3 måneder og hvis han så stadig har væske skal han have dræn i. Man nu er det bare sådan, at han slet ikke vil ligge ned og da han i forvejen er meget langsom i udviklingen, så tænker jeg, at han jo slet ikke kommer til at udvikle sig ret motorisk, nu når han græder hver gang han bliver lagt ned. Vi har ham derfor meget i armene og oppe hos os, da han heller ikke gider at sidde eller noget.
Jeg har lagt mærke til, at når han en sjælden gang vil ligge ned, så hvis jeg ikke har serveret legetøjet for ham, bliver han sur fordi han ikke kan nå det eller taber det... hvad kan man gøre her for at motivere ham til at kunne gøre ting selv og nå tingene? er det fordi vi har været for tilbøjelig til at servere det for han for ofte og måske fordi vi har gået hen til ham hver gang han har brokket sig?? er det for sent at lærer ham selv at nå tingene eller hvad skal man gøre her?
Han har jo også stadig fladt baghoved, så han skal jo heller ikke ligge for meget på ryggen og så vender jeg ham på maven, men der brokker han sig også og bliver hurtigt sur... kan det hele have noget at gøre med hans øre? jeg er ved at være meget ked af at jeg stort set ikke har haft en ret glad dreng i det 6 måneder vi har haft ham - det må da også være træls for ham, at han hele tiden brokker sig - jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre længere - jeg er så bekymret for hans udvikling - men en af grundene til han er langsom kan jo også være fordi han har haft bøvl med mave, så nakke og nu ørene.... hvad skal jeg gøre???
Med hensyn til skemad - hvornår må det erstatte et helt måltid? hvor meget mælk skal han have om dagen, når han nu er 6 mdr.
Det skal lige siges - det positive i det hele er, at han er begyndt at sove længere lure om dagen - nu kan han sover ca. 1 time - 3 timer af gangen.. han er begyndt nogle dage kun at sove 2 gange om dagen er det ok eller skal han have 3 helst?
Jeg håber på endnu en godt svar fra dig side - ps. jeg har valgt at skifte sundhedsplejerske - så nu håber jeg at jeg bliver glad for den næste der kommer :-) ellers har jeg jo altid dig :-)
Med venlig hilsen
Mor.