Ondt i maven - 2 mdr.

24. september 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Ondt i maven - 2 mdr.

Hej Helen

Jeg har problemer med min lille søn på 9 uger. Han kan ikke komme af med afføringen og det er ikke fordi han har hård mave. Går der mere en 24 timer hvor han ikke kommer af med afføringen bliver han appeitløs og spiser højest 600 ml mme i døgnet og det er svært at få i ham.

Jeg har prøvet med laktulose 4ml x 2 daglig men der går alligevel mere end et døgn i mellem. jeg har prøvet med kogt vand og kamillete, små måltider - ja jeg synes jeg har prøvet alt. Han har fået NAN ...

Annonce

... 1 men nu har jeg prøvet noget der hedder nutrilon 1 og nutrilon comfort (Slovakiet) og der er ingen effekt. Jeg synes dog han hellere vil have nutrilon end Nan 1.

Om natten er oftest der han tager mest fra ca 130 ml, ellers er det mellem 50 ml og 100 ml og så er han utilpas, sover ikke ret længe af gangen og virker utilpas til han er kommet af med afføringen. Hvad kan jeg gøre for at han får afføring hver dag så han har det godt, hvor meget laktulose må han få?

Mange hilsner Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger