Brev:
Ondt i maven - 2 mdr.
24. september 2008
Alder:
2 mdr.
Ondt i maven - 2 mdr.
Hej Helen
Jeg har problemer med min lille søn på 9 uger. Han kan ikke komme af med afføringen og det er ikke fordi han har hård mave. Går der mere en 24 timer hvor han ikke kommer af med afføringen bliver han appeitløs og spiser højest 600 ml mme i døgnet og det er svært at få i ham.
Jeg har prøvet med laktulose 4ml x 2 daglig men der går alligevel mere end et døgn i mellem. jeg har prøvet med kogt vand og kamillete, små måltider - ja jeg synes jeg har prøvet alt. Han har fået NAN 1 men nu har jeg prøvet noget der hedder nutrilon 1 og nutrilon comfort (Slovakiet) og der er ingen effekt. Jeg synes dog han hellere vil have nutrilon end Nan 1.
Om natten er oftest der han tager mest fra ca 130 ml, ellers er det mellem 50 ml og 100 ml og så er han utilpas, sover ikke ret længe af gangen og virker utilpas til han er kommet af med afføringen. Hvad kan jeg gøre for at han får afføring hver dag så han har det godt, hvor meget laktulose må han få?
Mange hilsner Dorthe