Ny daginstitution

24. september 2008

Kategori:
Alder:
3 år, 10 mdr.

Ny daginstitution

Kære Helen

Denne gang handler det om storesøster på snart fire år og vores overvejelser om at skifte til en anden daginstitution. Ved godt, at der ikke er nogen indlysende rigtig beslutning, men det kunne være dejligt at få dine input til, hvad sådan en størrelse har bedst af.

Hun er en nysgerrig, videbegærlig, stærk og samtidig følsom pige, der som alle andre børn trives bedst med udfordringer i trygge rammer. Institutionen, hun går i nu, er integreret. Hun har altså gået først i vuggestue og nu børnehave det samme sted. Hun er sjældent ked af at komme i børnehave. Især fordi bedste-veninden også går der.

Når vi alligevel overvejer at skifte, handler det om, at vi oplever et personale, der ikke rigtigt orker ungerne og som ikke ”ser” vores dejlige datter. Tværtimod bærer hverdagen præg af, at tingene bare skal fungere og det gør de bedst, hvis ungerne sidder stille, ikke snakker for meget, tumler for vildt osv. ...

Annonce

... Samtidig er dagene lidt monotone. Og der er mange ting, man ikke må. Vi har selvfølgelig forsøgt at få en dialog i gang. Men det er svært.

Ved godt, at der bliver krævet meget af personalet i dag – både af politikere og forældre, men jeg ser jo, at man andre steder godt kan skabe en hverdag, hvor der er knus og grin og udfordringer. Hvor ungerne er glade for de voksne – og omvendt. Og så er det vi kigger på vores dejlige unge og tænker, at hun selvfølgelig fortjener en hverdag, der ikke ”bare lige fungerer”, men som også fungerer godt og til hendes bedste. Det er jo så mange timer, hun er der.

Men det er også en stor forandring at skulle begynde et nyt sted – også fordi vi sandsynligvis alligevel flytter fra området om senest halvandet år. Og så er der jo bedste-veninden, som vi vil forsøge at lokke med over. Men det er langtfra sikkert, det kan lade sig gøre.

Så kære Helen, hvad tænker du?

Kærlig hilsen
Mor til to

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.