Brev:
Kronisk maveonde?
22. september 2008
Alder:
1 mdr.
Kronisk maveonde?
Hej Helen
Jeg har en datter på 5 uger, og jeg ved det er normalt at spædbørn har noget mavekneb, ofte når de har spist. Det har min datter også, men det er som om hun ALTID ligger og krummer sig sammen, særligt når hun er vågen. Når hun sover sker det også, men oftest vågner hun ikke af det, medmindre det er meget slemt.
Jeg har læst hvad andre mødre har oplevet med deres børn og mavekneb - men jeg synes ikke rigtig det er det samme vi oplever herhjemme.
Det virker ikke som om at smerterne forsvinder - dog græder hun ikke særlig meget - kun hvis det er meget slemt.
Hun virker ikke sløv, og har heller ikke mistet appetitten. Dog indvirker maveondet på amningen - nogle gange kan jeg slet ikke få hende til at tage fat fordi det åbenbart er ubehageligt for hende at ligge i den stilling når maven gør ondt.
Det betyder også at når hun endelig får ved, så gør hun hvad hun kan for at holde fast, hvilket betyder at hun hiver i brystvorterne - og jeg behøver vel ikke forklare hvorfor jeg gerne vil undgå det:)
Jeg har prøvet med lidt sukkervand, cykelbevægelser med benene, at bøvse og at massere rundt om navlen - men det virker ikke til at der er noget der hjælper (jo, det letter at bøvse, men maveondet er der stadig)
Hovedspørgsmålet er nok om det er normalt at hun er i kontante smerter, dag og nat hvis det bare er almindeligt mavekneb?
Venligst Elisabeth