Brev:
Farvel til sut og humørsvingende mor
22. september 2008
Alder:
2 år, 3 mdr.
Farvel til sut og humørsvingende mor
Hej Helen.
Det er jo ved at være længe siden, men nu er der dukket endnu et par spørgsmål op.
Først sutten. Vores jo efterhånden store pige, bruger ikke længere sut herhjemme i løbet af dagen og natten. Enkelte gange i weekenden, når hun skal sove lur kan hun bede om den, hun bruger den forsat i vuggestuen til middagslur.
Spørgsmålet er om det forvirrer hende at hun kun bruger sut andre steder end hjemme? Vuggestuen oplyser at hun aldrig bruger sutten dernede, undtagen til luren. Er det mon på tide at tage den helt væk så?
Det andet spørgsmål er mere et smavittighedsspørgsmål fra mig.... Vi er i den lykkelige situation at vi venter et barn mere, men mine hormoner er virkelig også i spil, jeg er udtalt træt og har voldsom kvalme. Alt dette betyder at jeg har utrolig kort lunte.... dvs. jeg kommer til at snerre af vores datter, over ting som overhovedet ikke er nødvendig, og jeg siger selvfølgelig undskyld bagefter og giver hende en krammer. Men jeg går med ustandselig dårlig samvittighed over det, for hun fortjener det jo ikke!!!
Hun er glad og kærlig, men begynder at søge far... hvilket jo er dejligt, men jeg frygter at det er mine humørsvingninger der "driver" hende væk...? Jeg er d.d. blevet sygemeldt på grund af den voldsomme kvalme og opkastninger og jeg håber at det kan give noget mere ro og overskud. Men tager hun skade og er det noget hun vil huske, at mor er så svingende?
Vi plejer jo at kunne lege og pjatte sammen, men jeg orker det simpelthen ikke for tiden. Jeg er i uge 9 og regner med at det vender igen inden alt for længe.
Og hvordan forbereder vi hende bedst på at der kommer en lille ny? Sprogligt er hun rigtig godt med, og fortæller mig dagligt at jeg har en lille baby inde i maven, som skal vokse sig stor, stor stor så hun kan bære den. Så aer hun min mave og giver den et lille kys :-) Kærlig, det er hun.
Mange hilsner fra T.