Brev:
Tandpasta, bæresele og mad
18. september 2008
Alder:
7 mdr.
Tandpasta, bæresele og mad
Hej Helen
Så melder der sig lige et par spørgsmål mere :o)
Zacharias er nu knap 7 1/2 måned og har fået 5 tænder indtil videre. Vi er begyndt at børste dem morgen og aften. I den forbindelse vil jeg gerne vide om man skal bruge tandpasta? Eller er det ikke nødvendigt så længe han er så lille?
Mit andet spørgsmål drejer sig om bæreselen... Jeg har tænkt på, hvor længe han må "sidde" i den? Han kan endnu ikke sidde af sig selv, så er det "usundt" for hans ryg at være i bæreselen?
Og en sidste ting handler om mad... Jeg kan høre på de andre piger i mødregruppen, at deres babyer får 4 måltider skemad om dagen, så jeg vil gerne lige have din vurdering på om vi kan lægge et 4. måltid ind eller om vi skal vente lidt endnu...
Jeg synes vi er inde i en god rytme for tiden, der ser således ud:
6.30-7.00: Spiser ca. 100 ml. havregrød og efterfølgende 90-120 ml. mme
10.30 - 11.00: ca. 180 ml. mme
14.00 (ca.): 50-100 ml. grøntsagsmos efterfulgt af 90 ml. mme
17.00: 50-100 ml. grøntsagsmos samt 90 ml. mme
19.30-20.00: 180 ml. mme
Hvad siger du til dette? Får han væske nok og er det på tide at sætte et ekstra skemåltid ind?
På forhånd tak for svar og tak for en skøn brevkasse :o)
Camilla