Øjne og ører der klør og modermælkserstatning hos dagplejer

16. september 2008

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Øjne og ører der klør og modermælkserstatning hos dagplejer

Hej Helen,

Så har vi brug for lidt hjælp igen. Nikolai har gennem længere tid kløet sig meget i øjnene og ørerne også, også når han ikke er træt. Jeg har været ved lægen og fået undersøgt ørerne og hun siger, at han er sund og rask. Men hvordan kan det så være, at det virker som om det klør og generer ham. Han har også tendens til at blive rød under øjet, altså når jeg trækker huden under øjet lidt ned er han rød indvendig på huden. Selve øjet kan også blive lidt rødt, men der er ingen betændelse eller puds.

Vi har snakket om, det kunne være noget allergi? vi har en hund - kan det være hundehårerne han ikke tåler? Har du nogen ide til hvad det kan være?

Så har jeg et andet spørgsmål ang. hvor meget modermælk/modermælkserstatning Nikolai har brug for, når han er 9 mdr. Og hvad sker der hvis han får for lidt/for meget? Jeg ammer ...

Annonce

... kun om natten og tidlig morgen, herudover får han 3 flasker om dagen i forbindelse med at han skal puttes. De dage er desværre ovre, hvor jeg kunne gå ham i søvne i barnevognen, så nu giver jeg ham flasken, mens han ligger i barnevognen. Han drikker ikke altid alt i flasken (240 ml). Jeg vil tro, han ca. tager 2/3.

Når Nikolai starter i dagplejen om ca. 3 uger, har jeg aftalt med dagplejemoren, at jeg selv skal tage færdig modermælk med til ham. Kan jeg godt lave et par flasker hjemme fra, så hun bare kan varme dem op hhv. til formiddags- og middagsluren eller skal det laves umiddelbart inden man giver det? hvis det er tilfældet bliver jeg jo nødt til at købe drikkeklar modermælkserstatning istedet for pulver, men det er jo noget dyrere, så jeg vil foretrække pulveret.

Det var vist alt i denne omgang. Vi ser frem til at høre fra dig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne