Brev:
Øjne og ører der klør og modermælkserstatning hos dagplejer
16. september 2008
Alder:
9 mdr.
Øjne og ører der klør og modermælkserstatning hos dagplejer
Hej Helen,
Så har vi brug for lidt hjælp igen. Nikolai har gennem længere tid kløet sig meget i øjnene og ørerne også, også når han ikke er træt. Jeg har været ved lægen og fået undersøgt ørerne og hun siger, at han er sund og rask. Men hvordan kan det så være, at det virker som om det klør og generer ham. Han har også tendens til at blive rød under øjet, altså når jeg trækker huden under øjet lidt ned er han rød indvendig på huden. Selve øjet kan også blive lidt rødt, men der er ingen betændelse eller puds.
Vi har snakket om, det kunne være noget allergi? vi har en hund - kan det være hundehårerne han ikke tåler? Har du nogen ide til hvad det kan være?
Så har jeg et andet spørgsmål ang. hvor meget modermælk/modermælkserstatning Nikolai har brug for, når han er 9 mdr. Og hvad sker der hvis han får for lidt/for meget? Jeg ammer kun om natten og tidlig morgen, herudover får han 3 flasker om dagen i forbindelse med at han skal puttes. De dage er desværre ovre, hvor jeg kunne gå ham i søvne i barnevognen, så nu giver jeg ham flasken, mens han ligger i barnevognen. Han drikker ikke altid alt i flasken (240 ml). Jeg vil tro, han ca. tager 2/3.
Når Nikolai starter i dagplejen om ca. 3 uger, har jeg aftalt med dagplejemoren, at jeg selv skal tage færdig modermælk med til ham. Kan jeg godt lave et par flasker hjemme fra, så hun bare kan varme dem op hhv. til formiddags- og middagsluren eller skal det laves umiddelbart inden man giver det? hvis det er tilfældet bliver jeg jo nødt til at købe drikkeklar modermælkserstatning istedet for pulver, men det er jo noget dyrere, så jeg vil foretrække pulveret.
Det var vist alt i denne omgang. Vi ser frem til at høre fra dig.