Vægt, søvn og mor er dagplejer

9. september 2008

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Vægt, søvn og mor er dagplejer

Hej,

Tak for en super brevkasse, der indtil nu har givet en masse gode svar.

Vi har en dejlig søn på 15 mdr., Mikkel. Han virker til at trives fint er stort set altid smilende og glad og græder sjældent. Han blev født 3 uger for tidligt og vejede kun 2095 g men det er ikke noget vi mærker noget til idag. Han vejer ca. 10,5 kg og er 82 cm lang.

Han er begyndt at gå få skridt når han holder fast i os eller ting.
Han har altid haft en god appetit og været god til at spise. Men han har stort set ikke taget på de sidste 3-4 mdr. Er det normalt?

Jeg er lige startet op som dagplejer og vil jo gerne at det ikke går ud over Mikkel. Han bliver selvfølgelig passet af mig og udgør et at de 4 børn. Han skal jo til at dele mig med de andre børn. Kan jeg gøre noget for at gøre det lettere for ham at vænne sig til?

Og så lige et spørgsmål om søvn;-) Hvor meget er normalt at sove for en lille fyr på 15 mdr? Han sover ca. fra 20-7 om natten. Derudover får han en lur fra ca. 9.30-11.30 og igen ca. 15-16. Nogle gange lidt ...

Annonce

... længere. Hver gang han bliver puttet virker han meget træt og falder stort set altid hurtigt i søvn. Så han er bestemt ikke klar til at nøjes med en lur om dagen endnu.

Når han bliver puttet om aftenen er det også altid når han viser tegn på at være træt. Far og mig skiftes til at putte (det er så hyggeligt...) Når far putter lægger han sig næsten altid til at sove med det samme, men når jeg putter ham sætter han sig op i sengen mange gange. Jeg lægger ham ned igen, siger godnat osv og putter ham, hvorefter han mosler om på maven og sætter sig op. Kun en gang har han gjort det når far putter. Er det mon hans måde at "protestere" over at han nu skal dele mig?

Han sover stadig i soveværelset og det fungerer rigtig fint for os alle 3. Men nu har flere sagt at det er helt forkert så gammel som han er. Hvad er din mening om det? Vi synes jo ikke der er nogen grund til at han skal sove alene, når det går så fint med at sove sammen med os.

Det var alt for nu. Håber mit brev er til at finde hoved og hale i.

Hilsen
Mikkel-mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor