Brev:
Vægt, søvn og mor er dagplejer
9. september 2008
Alder:
15 mdr.
Vægt, søvn og mor er dagplejer
Hej,
Tak for en super brevkasse, der indtil nu har givet en masse gode svar.
Vi har en dejlig søn på 15 mdr., Mikkel. Han virker til at trives fint er stort set altid smilende og glad og græder sjældent. Han blev født 3 uger for tidligt og vejede kun 2095 g men det er ikke noget vi mærker noget til idag. Han vejer ca. 10,5 kg og er 82 cm lang.
Han er begyndt at gå få skridt når han holder fast i os eller ting.
Han har altid haft en god appetit og været god til at spise. Men han har stort set ikke taget på de sidste 3-4 mdr. Er det normalt?
Jeg er lige startet op som dagplejer og vil jo gerne at det ikke går ud over Mikkel. Han bliver selvfølgelig passet af mig og udgør et at de 4 børn. Han skal jo til at dele mig med de andre børn. Kan jeg gøre noget for at gøre det lettere for ham at vænne sig til?
Og så lige et spørgsmål om søvn;-) Hvor meget er normalt at sove for en lille fyr på 15 mdr? Han sover ca. fra 20-7 om natten. Derudover får han en lur fra ca. 9.30-11.30 og igen ca. 15-16. Nogle gange lidt længere. Hver gang han bliver puttet virker han meget træt og falder stort set altid hurtigt i søvn. Så han er bestemt ikke klar til at nøjes med en lur om dagen endnu.
Når han bliver puttet om aftenen er det også altid når han viser tegn på at være træt. Far og mig skiftes til at putte (det er så hyggeligt...) Når far putter lægger han sig næsten altid til at sove med det samme, men når jeg putter ham sætter han sig op i sengen mange gange. Jeg lægger ham ned igen, siger godnat osv og putter ham, hvorefter han mosler om på maven og sætter sig op. Kun en gang har han gjort det når far putter. Er det mon hans måde at "protestere" over at han nu skal dele mig?
Han sover stadig i soveværelset og det fungerer rigtig fint for os alle 3. Men nu har flere sagt at det er helt forkert så gammel som han er. Hvad er din mening om det? Vi synes jo ikke der er nogen grund til at han skal sove alene, når det går så fint med at sove sammen med os.
Det var alt for nu. Håber mit brev er til at finde hoved og hale i.
Hilsen
Mikkel-mor