Brev:
Vægtforøgelse, morsyg og ferie
6. september 2008
Alder:
9 mdr.
Vægtforøgelse, morsyg og ferie
Kære Helen.
Tak for dit sidste svar. Jeg har lige et par spørgsmål mere :-)
Min søn blev målt af SP i forb. med 9-måneders undersøgelse. Han vejede 9.3 kg - skulle have vejet 9.7 kg i følge SP. Men han var syg for en måned siden og tabte sig lidt i den forbindelse (har taget 300 gram på de sidste tre uger). Han er på ingen måder tynd - han har elastikker de rigtige steder.
For at få ham op på sin ideal vægt, kan jeg så bruge sødmælk til at lave hans havregrød/øllebrød i stedet for vand? Nu bruger jeg vand og tilsætter så MME og smør. Jeg tilsætter også ekstra fedtstof i hans mad. Problemet er dog nu, at han ikke gider mos men hellere vil have rigtig mad i stykker og der kan jeg jo ikke tilsætte så meget fedtstof/MME som i mos.
Har du nogle forslag til hvad jeg kan give ham? Og bekymrer jeg mig for meget, når der kun er tale om 400 grams forskel fra hans reelle vægt til hans ideal vægt?
Han trives fint - er begyndt at kravle, og er generelt meget i bevægelse på gulvet. Han klapper, peger og vinker :-)
Er det normalt, at børn i denne periode hænger på mor og far HELE tiden...? Han vil nemlig kun være på gulvet, så længe vi er det. Han begynder at han at græde, så snart vi går. Han klamrer sig generelt meget til os i øjeblikket - selvom det er dejligt kan det også blive temmelig anstrengende. Hvor længe varer sådan en periode?
Og så et tillægsspørgsmål. Vi skal ud at rejse næste uge - med hans alder er der så noget vi skal være ekstra opmærksomme på i forbindelse med flyrejsen? Vi har pool i vores hus men den er jo ikke opvarmet. Vandet plejer dog at være ca. 27-29 grader på denne årstid - er det varmt nok? Hvad med at bade i havet?
Det var vist det for nu :-)
Mange hilsner fra
mor