Vuggestue og ekstremt morsyg

5. september 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Vuggestue og ekstremt morsyg

Hej Helen

Nu er Jacob blevet 1 år gammel og han er så glad hver eneste dag. Han er utrolig kærlig, forstået på den måde, at han krammer meget og elsker at sidde på arm og putte sig ind til os. Der er aldrig noget pjat med ham. Han sover i sin egen seng indtil ca midt på natten ved 3 tiden hvor han ofte vågner og så kommer han over imellem os. Hver morgen kravler han fra den ene til den anden og lægger kinden til vores kind mens han siger hmmmm...!

Alt i alt en glad dreng der bevæger sig og tumler og er meget nysgerrig. Jeg har som mor alligevel nogle tanker jeg godt vil høre din mening om.

Vi bor jo som bekendt på Cypern og her er det meget varmt. Det betyder at Jacob ikke rigtig kan komme ud før ved 15 16 tiden hver dag. Her er ingen græs men bare sten udenfor som vi så går lidt ud på når den værste sol er ved at være overstået og så er der selvfølgelig stranden som vi også bruger når solen ikke er for stærk.

Det er en meget lille by vi bor i og der er ikke rigtig så meget at foretage sig. Derfor har vi taget beslutningen om, at Jacob skal et par timer i vuggestue om dagen. Jeg leger med ham hver evig eneste dag og jeg elsker det, men jeg kan mærke på ham at det med bare at være indenfor i stuen ligesom ikke rigtig er nok. Han vil jo så meget mere. Han har brug for en græsplæne at lege på, men det har vi ikke hernede.

Jeg har det frygteligt med at han skal i den vuggestue et par timer om dagen, men jeg gør det udelukkende for ...

Annonce

... Jacobs skyld. Jeg vil så gerne at han oplever og ser noget andet end bare mig, stuen og mine påfund.

Han græder når vi afleverer ham og så har jeg ellers kontakt med dem dernede hele tiden. Det skal lige nævnes at han kun har været der i en uge nu. Han har højst været afsted i 2 timer for så har de ringet efter mig fordi han har været ulykkelig.
Så snart jeg kommer igen er han glad.

Er det forkert af os? Og er det måske i virkeligheden nok for ham bare at være sammen med mig og sin far selvfølgelig?

Hans far arbejder hjemme, men kommer indimellem nedenunder for at være lidt sammen med os om dagen.

Hvad synes du? Jeg har sådan en fornemmelse af, at Jacob synes vi svigter ham.

Hernede opfordrer de os til at snige os ud af døren så han ikke ser vi går, men i Danmark siger man noget andet. Ville du ikke mene at det er bedst at vinke farvel?

Jacob er meget morsyg, indimellem nægter han at komme over til sin far og græder ulykkeligt om morgenen når jeg går på badeværelset i 2 minutter for at klæde mig på. Han er glad og tilfreds hvis bare han må være hos mig.

Er det normalt at han stadig er så morsyg??

Andre mennesker kommenterer det jo ofte som noget negativt, men jeg har intet andet gjort end taget mig af ham og givet ham alt den tryghed og nærhed og kærlighed han har brug for.

Jeg håber du kan finde mine spørgsmål i den lange tekst men jeg havde bare brug for at dele mine tanker lidt med en udenforstående.

Mange hilsner Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2