Brev:
Dagpleje versus vuggestue
4. september 2008
Alder:
9 mdr.
Dagpleje versus vuggestue
Hej Helen
Tak for dit sidste svar til mig :0)
Nu er Emil begyndt i dagpleje og det går simpelthen så godt - han er rigtig glad for dagplejemoderen og hun for ham, det kan vi mærke. Hun er god til at rumme ham, og der er en super stemning deroppe mellem hende og børnene. Vi har kunne mærke det på ham derhjemme, særligt i begyndelsen hvor han vågnede meget mere i løbet af natten, men nu virker han til at være faldet til, og sover ok igen.
Vi er stadig skrevet op til nogle vuggestuer, som har et super godt ry, og har hele tiden tænkt at vi ville flytte ham til en vuggestue når der kom en plads. Nu er vi efterhånden rykket op på listen, så jeg tror ikke der går så længe før vi får et tilbud, men nu er vi kommet i tvivl, om det er en god ide at flytte ham. Han er jo en rigtig lille moser der er meget aktiv og nysgerrig, og tager alting ind - nogle gange mere end han kan rumme, og jeg er lidt i tvivl om han kan klare et skift til en vuggestue med mange flere børn, og knap så faste rammer.
På den anden side synes jeg at det er lidt træls med gæstepleje systemet, hvor de kommer rundt til forskellige dagplejere hvis dagplejemoderen er syg eller skal på kursus - i en vuggestue er der jo altid en pædagog på arbejde :0)
Alt dette går vi og overvejer derhjemme, og jeg kan fornemme at vores dagplejemor også gerne vil have en form for afklaring på om han skal blive hos hende - som sagt er hun rigtig glads for ham.
Hvad er dine tanker pro/ contra vuggestue? Vil det være bedre for ham at blive i et nærmiljø hvor han trives, eller er det bedre at flytte ham nu, i stedet for om et halvt år? Vi vil jo gerne give ham den bedste og tryggeste hverdag, men er i tvivl om han får det i en dagpleje eller en vuggestue!
På forhånd tak..
Venlig hilsen
Sara