Sover ikke alene, ingen afføring

29. august 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Sover ikke alene, ingen afføring

Hej Helen,

Min søn er nu næsten 5 måneder gammel. Han har den sidste måned næsten ikke haft afføring. Jeg skulle give ham efter 10 dage microlax flere gange for at hjælpe ham. Vi har været hos lægen og alt virker ok med ham. Han prutter meget men der kommer ingen afføring. Jeg ved at det kan ske når han ammer fuldt, men jeg er stadigvæk bekymret. Jeg prøver at give ham lactulose, men han tager det ikke, selv om jeg bruger en sprøjte i munden. Jeg laver også cykleøvelser eller masser ham. Jeg har også prøvet med en termometer i numsen som man har anbefalet det... Skal jeg begynde med skemad for at hjælpe ham?

Vi har haft 2 måneder hvor det har været meget travlt. Vi er flyttet og vi skulle rejse flere gange til udlandet. Nu er vores dagligdag roligere, så jeg vil gerne brug lejligheden til at få en rytme for min søn. Indtil videre ...

Annonce

... har han sovet hos os i vores seng. Jeg har nu installeret en seng lige ved siden af vores. Han falder kun i sove i min arme med min brystvorte i munden og når jeg flytter ham så vågner han med det sammen og er meget vågn og klager, hvis jeg lader ham i sin seng. Jeg prøver også at gøre det om dagen, men igen han sover kun hos mig. Det betyder at jeg ikke kan nå så meget om dagen hvis han sover 2-3 gange om dagen. Hvad ville du anbefale...

Man har sagt til mig at man ikke kan forkæle en baby for meget, så det er det jeg har gjort. Han er en meget glad baby, griner og smiler meget, han græder ikke meget, han ved bar hvad han vil og er god til at kommunikere det. Men har jeg givet ham dårlige vaner ved at sove i mine arme? Jeg håber på at skemad kommer til at hjælpe mig lidt.

Tak for dine god råd

En mor som gerne vil gøre det godt :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder