Brev:
Sover ikke alene, ingen afføring
29. august 2008
Alder:
5 mdr.
Sover ikke alene, ingen afføring
Hej Helen,
Min søn er nu næsten 5 måneder gammel. Han har den sidste måned næsten ikke haft afføring. Jeg skulle give ham efter 10 dage microlax flere gange for at hjælpe ham. Vi har været hos lægen og alt virker ok med ham. Han prutter meget men der kommer ingen afføring. Jeg ved at det kan ske når han ammer fuldt, men jeg er stadigvæk bekymret. Jeg prøver at give ham lactulose, men han tager det ikke, selv om jeg bruger en sprøjte i munden. Jeg laver også cykleøvelser eller masser ham. Jeg har også prøvet med en termometer i numsen som man har anbefalet det... Skal jeg begynde med skemad for at hjælpe ham?
Vi har haft 2 måneder hvor det har været meget travlt. Vi er flyttet og vi skulle rejse flere gange til udlandet. Nu er vores dagligdag roligere, så jeg vil gerne brug lejligheden til at få en rytme for min søn. Indtil videre har han sovet hos os i vores seng. Jeg har nu installeret en seng lige ved siden af vores. Han falder kun i sove i min arme med min brystvorte i munden og når jeg flytter ham så vågner han med det sammen og er meget vågn og klager, hvis jeg lader ham i sin seng. Jeg prøver også at gøre det om dagen, men igen han sover kun hos mig. Det betyder at jeg ikke kan nå så meget om dagen hvis han sover 2-3 gange om dagen. Hvad ville du anbefale...
Man har sagt til mig at man ikke kan forkæle en baby for meget, så det er det jeg har gjort. Han er en meget glad baby, griner og smiler meget, han græder ikke meget, han ved bar hvad han vil og er god til at kommunikere det. Men har jeg givet ham dårlige vaner ved at sove i mine arme? Jeg håber på at skemad kommer til at hjælpe mig lidt.
Tak for dine god råd
En mor som gerne vil gøre det godt :-)