Tvillinger, mælk og udvikling

27. august 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Tvillinger, mælk og udvikling

Hej Helen.

Så er tvillingerne kommet til verdenen. Den 15 august. De vejer henholdsvis 2368 og 2450 ved fødslen. Lidt små syntes jeg:) selvom alle siger de har en fin størrelse.

Jeg kæmper med at få amningen op at køre har måtte give et par flasker profylac efter nogle enkelte amninger da de ik har virket mætte nok, men der tager de kun imellem 20 og 40 ml. Skal man tilbyde dem flaske efter hver måltid for at være sikker på at de får nok? Jeg vil gerne amme dem, men kan ik for stille mig at jeg har mælk nok længe, når jeg er færdig med at amme dem er der kun lige 5-10 ml i hver bryst.

Skal man give dem fast en flaske til natten så man er sikker på de bliver fyldt op? Jeg dobbelt ammer om dagen for at spare tid og bruge ...

Annonce

... den på min ældste datter:) og om aftenen og natten enkelt ammer jeg.

Da sundhedsplejersken var der for to dage siden vejede de henholdsvis 2800 og 2750, hun sagde dog at hendes vægt nok vejede lidt formeget og at man først kunne regne helt med det ved næste besøg. De melder sig ved hver 3-4 time og så vågner jeg jo den anden hvis de ik vågner samtidig er det synd?

For det meste spiser de og sover, de er ik så meget vågne endnu. Men nogle gange kan de være lidt utilfreds og være vågen i 2 timer, mest om aftenen ved syv tiden.

Hvornår begynder de at være mere vågen, Kan du skrive lidt om deres udvikling da jeg overhovedet ik kan huske noget fra min første datter, trods det at hun kun er 1,5 år.

Med venlig hilsen
Karin

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger