Brev:
Tvillinger, mælk og udvikling
27. august 2008
Alder:
1 mdr.
Tvillinger, mælk og udvikling
Hej Helen.
Så er tvillingerne kommet til verdenen. Den 15 august. De vejer henholdsvis 2368 og 2450 ved fødslen. Lidt små syntes jeg:) selvom alle siger de har en fin størrelse.
Jeg kæmper med at få amningen op at køre har måtte give et par flasker profylac efter nogle enkelte amninger da de ik har virket mætte nok, men der tager de kun imellem 20 og 40 ml. Skal man tilbyde dem flaske efter hver måltid for at være sikker på at de får nok? Jeg vil gerne amme dem, men kan ik for stille mig at jeg har mælk nok længe, når jeg er færdig med at amme dem er der kun lige 5-10 ml i hver bryst.
Skal man give dem fast en flaske til natten så man er sikker på de bliver fyldt op? Jeg dobbelt ammer om dagen for at spare tid og bruge den på min ældste datter:) og om aftenen og natten enkelt ammer jeg.
Da sundhedsplejersken var der for to dage siden vejede de henholdsvis 2800 og 2750, hun sagde dog at hendes vægt nok vejede lidt formeget og at man først kunne regne helt med det ved næste besøg. De melder sig ved hver 3-4 time og så vågner jeg jo den anden hvis de ik vågner samtidig er det synd?
For det meste spiser de og sover, de er ik så meget vågne endnu. Men nogle gange kan de være lidt utilfreds og være vågen i 2 timer, mest om aftenen ved syv tiden.
Hvornår begynder de at være mere vågen, Kan du skrive lidt om deres udvikling da jeg overhovedet ik kan huske noget fra min første datter, trods det at hun kun er 1,5 år.
Med venlig hilsen
Karin