Brev:
Mosleri, soverytme om natten, og følelser
27. august 2008
Alder:
1 mdr.
Mosleri, soverytme om natten, og følelser
Hej Helen!
Tak for en dejlig brevkasse, som jeg har fundet meget ro i. Det er herligt at læse alle de breve, og vide at man ikke er den eneste der sidder med "umulige" unger!!! :o) (for den følelse har de fleste nok)
Jeg fødte d.20/7-08 en dejlig dreng (Lauge). Efter en lang og sej fødsel der fra første ve og til han kom ud, tog næsten 40 timer. (Har læst artiklen om post traumatisk stress, og heldigvis har jeg klaret den ubehagelige oplevelse, uden de helt store problemer). De første 2 uger af Lauge's liv var ret stressende.
Det skal lige siges at min forlovede, jeg og Lauge pt bor hos min mor, mens vores hus blir renoveret færdigt. Og at min forlovede har en datter på 2, som vi hver anden uge har fra torsdag til tirsdag. En rigtig dejlig pige, som jeg elsker som min egen.
Jeg ammede Lauge de første 2 uger, men stoppede fordi han var meget urolig, og ville spise hele tiden. Jeg kunne ikke finde ro til det, og synes egentlig ikke ret meget om at amme. Han hang i brystet hver halve time, og sov stort set ikke.
Gik over til allomin1 og efter det, blev han "helt rolig", og har fået et helt andet sovehjerte. (dog ikke så godt som sin mors:o) )
Vi er efterhånden kommet lidt ind i en rytme, selvom det ellers ikke er aktuelt for så lille en fyr, på knapt 6 uger.
Han sover og spiser fint om dagen, det er om natten "problemet opstår".
Ved 20-21 tiden får han mad og derefter sover han 3-4 timer i træk. Når han vågner får han mad, (det halve af en flaske) blir skiftet, svøbt og får den sidste del af flasken. Han falder i søvn og vi går i seng. Han sover igen 3-4 timer i træk, en sjældent gang 5. Han vågner og er selvfølgelig sulten, han får en flaske og er stadig træt. MEEEn, nu starter mosleriet. Den lille mand fægter rundt med arme og ben, grynter, smasker, klynker, spytter sutten ud osv. Alt mens, han fakisk sover. Jeg tager ham op i sengen, men der fortsætter det, ligemeget hvordan jeg ligger med ham. Det står på i mange timer, indtil vi står op.
Jeg får slet ikke sovet, og er temmelig træt efter al den ballede:o)
Hvad skyldes det og hvad kan jeg evt gøre? Er det fordi han ikke er træt nok? mere sulten?
Mht følelser, er det jo meget normalt med humørsvingninger. Det ene øjeblik, er man glad og det næste tuder man. Kan en lille fyr som ham mærke når jeg er ked af det?
Tænker på at jeg for halvandet år siden mistede min far, (jeg er selv kun 23) og det har været lidt hårdt ikke at have ham med i graviditeten og alt det efterfølgende selvfølgelig.
Det var en måske lidt for lang smøre, men håber det er okay. :o)
Kærlig hilsen en ellers glad mor.