Barn nummer 2

25. august 2008

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Barn nummer 2

Hej Helen,

Min mand og jeg har i et års tid diskuteret skal/skal ikke have barn nummer to (og hvornår...). Vi er nu blevet enige om at vi har overskuddet og at det i øvrigt er det familiebillede (to børn og ikke et enebarn) vi kan se for os også hvis vi prøver at "se" frem i tiden.

Jeg har læst bogen "barn nr. 2" som bestemt har givet inspiration til beslutningen:-) Jeg er dog stadig lidt ked af, at jeg ikke har den samme LYST/TRANG til at få vores næste barn, som jeg havde med Fiona. Det bekymrer mig allerede lidt på forhånd, at denne beslutning meget mere er en praktisk, "beregnende" beslutning, hvor Fiona var et "nu har vi altså så meget ...

Annonce

... kærlighedsoverskud at vi bliver nødt til at lave et barn!"-ønskebarn. Bekymringen går sikkert mest på, om jeg vil glæde mig ligeså meget til næste barn og elske barnet lige så højt...håber du forstår hvad jeg mener.

Nu har vi jo (lige!) taget beslutningen og jeg kan faktisk mærke følelserne vokse/dukke op lige så stille. Men alligvel: hvad er dit syn på denne proces ift barn nr. 1? Jeg kan jo læse i bogen at andre har mindst lige så vild lyst til næste barn hurtigt efter første barn. Jeg er godt klar over at der ikke findes "den rigtige måde" eller det rigtige tidspunkt men har nok brug for at blive beroliget lidt;-)

Håber du vil dele dit synspunkt med mig!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene