Brev:
Barn nummer 2
25. august 2008
Alder:
2 år, 4 mdr.
Barn nummer 2
Hej Helen,
Min mand og jeg har i et års tid diskuteret skal/skal ikke have barn nummer to (og hvornår...). Vi er nu blevet enige om at vi har overskuddet og at det i øvrigt er det familiebillede (to børn og ikke et enebarn) vi kan se for os også hvis vi prøver at "se" frem i tiden.
Jeg har læst bogen "barn nr. 2" som bestemt har givet inspiration til beslutningen:-) Jeg er dog stadig lidt ked af, at jeg ikke har den samme LYST/TRANG til at få vores næste barn, som jeg havde med Fiona. Det bekymrer mig allerede lidt på forhånd, at denne beslutning meget mere er en praktisk, "beregnende" beslutning, hvor Fiona var et "nu har vi altså så meget kærlighedsoverskud at vi bliver nødt til at lave et barn!"-ønskebarn. Bekymringen går sikkert mest på, om jeg vil glæde mig ligeså meget til næste barn og elske barnet lige så højt...håber du forstår hvad jeg mener.
Nu har vi jo (lige!) taget beslutningen og jeg kan faktisk mærke følelserne vokse/dukke op lige så stille. Men alligvel: hvad er dit syn på denne proces ift barn nr. 1? Jeg kan jo læse i bogen at andre har mindst lige så vild lyst til næste barn hurtigt efter første barn. Jeg er godt klar over at der ikke findes "den rigtige måde" eller det rigtige tidspunkt men har nok brug for at blive beroliget lidt;-)
Håber du vil dele dit synspunkt med mig!