Brev:
Eftermiddagslur, blærebetændelse mv.
22. august 2008
Alder:
21 mdr.
Eftermiddagslur, blærebetændelse mv.
Hej Helen.
Vores datter er nu blevet tæt på 21 mdr. Hun er så glad og tilpas og selv om hun og vi periodevis bliver sat på prøve når hun tager nogle vældige udviklingsspring, så er der 99 % af tiden igen tvivl om at hun og vi trives.
Som forældre er man jo ikke altid helt objektiv :-), men pædagogerne i hendes vuggestue siger også at hun er meget dygtig og foran sin alder - fx sproglig og hun forstår tal og farver.
Hun kommer i seng ved 20 - 20.30 tiden langt de fleste aftener og så sover hun mellem 10 og 12 timer - oftest kun afbrudt ved 3-4 tiden hvor hun skal have sin sut eller ind til os.
Hun har det sidste år kun sovet en gang om dagen og de sidste par måneder er hendes middagslur blevet meget kort. Hun sover max 1 1/2time og ofte som idag kun 45 min - er det normalt og ok for hendes udvikling?
Hun har de sidste par dage sagt at hun har ondt i tissekonen. den er ikke rød, men når hun går rundt hjemme uden ble vil hun gerne pille ved den og så kommer hun ofte til at sjat tisse - kan det være hun har blærebetændelse og i så fald hvordan tjekker vi det?
Hun vil gerne sidde på potte, men det er sjældent at der kommer noget. Hun siger ikke noget før hun fx tisser men kommer tit og siger " pølse eller tis i ble".
Med venlig hilsen
Helle