Eftermiddagslur, blærebetændelse mv.

22. august 2008

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Eftermiddagslur, blærebetændelse mv.

Hej Helen.

Vores datter er nu blevet tæt på 21 mdr. Hun er så glad og tilpas og selv om hun og vi periodevis bliver sat på prøve når hun tager nogle vældige udviklingsspring, så er der 99 % af tiden igen tvivl om at hun og vi trives.

Som forældre er man jo ikke altid helt objektiv :-), men pædagogerne i hendes vuggestue siger også at hun er meget dygtig og foran sin alder - fx sproglig og hun forstår tal og farver.

Hun kommer i seng ved 20 - 20.30 tiden langt de fleste aftener og så sover hun mellem 10 og 12 timer - oftest kun afbrudt ved 3-4 tiden hvor hun skal have sin sut eller ind til os.
Hun har det sidste år kun ...

Annonce

... sovet en gang om dagen og de sidste par måneder er hendes middagslur blevet meget kort. Hun sover max 1 1/2time og ofte som idag kun 45 min - er det normalt og ok for hendes udvikling?

Hun har de sidste par dage sagt at hun har ondt i tissekonen. den er ikke rød, men når hun går rundt hjemme uden ble vil hun gerne pille ved den og så kommer hun ofte til at sjat tisse - kan det være hun har blærebetændelse og i så fald hvordan tjekker vi det?

Hun vil gerne sidde på potte, men det er sjældent at der kommer noget. Hun siger ikke noget før hun fx tisser men kommer tit og siger " pølse eller tis i ble".

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor