Skemad, badning efter mad og på tur

19. august 2008

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Skemad, badning efter mad og på tur

Hej Helen.

Tak for dine gode råd. Jeg har forsøgt at følge den plan du sendte og hun sov faktisk hele natten og vågnede ved halv 6 tiden og skulle ha mad.

Så det hjælper på det. :-0

Men nu har jeg så lige nogle spørgsmål til som jeg kom i tanker om.

Hun er begyndt at lave en mærkelig bevægelse som er lidt svært at beskrive. Men hun gør det når jeg ammer hende, når hun sidder i sin højstol og hos os og når jeg har hende op og bøvse, hun rokker frem og tilbage med overkroppen, ligsom skyder maven frem og tilbage. Hun gør det også lidt når jeg ligger hende på maven. Men der sker så ikke rigtig noget når hun bliver lagt på maven.

Men hvad kan det ...

Annonce

... være for en bevægelse hun laver?

Og så tænkte jeg også på at nu hvor hun har spist sin aftensmad, hvor lang tid må der så gå før hun må komme i bad?

Vi skal en tur til Jylland hvor vi skal ud og sejle nu her den første uge i September, og det er første gang vi skal ha Emma med. Vi skal over og besøge min mands mormor. Men nu tænkte jeg såden med mad og såden. Hvordan gør vi det? Hvis der er børnemad på færgen, kan man så godt gi hende lidt af det? Hvis man tager børnemad på glas med, kan det så godt holde sig? Det er kun en én dags tur i nogle timer.

Det var bare lige de spørgsmål jeg havde.

Glæder mig til at høre far dig.

Mange hilsner fra Dorte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger