Metoder til fjernelse af sut i dagplejen

15. august 2008

Kategori:
Alder:
2 år

Metoder til fjernelse af sut i dagplejen

Hej!

Jeg er er lidt ked af den metode vores dagplejer bruger i forbindelse med fjernelse er sutten.

Vores datter er 2 år og herhjemme bruger hun kun sut når hun sover - og det samme har været gældende i dagplejen.
Hun har haft ferie i 4 uger i træk. Da hun kom tilbage til dagplejeren bad hun meget om sin sut i løbet af dagen - og dagplejeren fortalte at hun blev meget vred over at hun ikke måtte få den - men hun fik den ikke.

I går fortalte min datter så, at hun var blevet sendt ind på et andet værelse fordi hun ville have sin sut. Og hun kan ikke lide at være inde på det værelse.

Jeg synes jo det er forkert at bruge "time-out" i denne situation og i det hele taget at ...

Annonce

... bruge en sådan metode på et så lille barn.

Mit barn er den ældeste i dagplejen og jeg tror at dagplejeren forventer alt for meget af hende, fordi hun sprogligt er langt fremme og god til at fortælle lange sætning og sætte ord på sine følelser.

De har også mange konflikter omkring måltiderne hvor min datter gerne vil væk fra bordet. Det får hun ikke lov til og dagplejeren bliver sur på hende - hvorefter min datter blot griner af dem. Jeg tror ikke min datter griner for at være provokerende - jeg tror hun bliver usikker. Og jeg er bange for at der bliver råbt af hende - hvilket jeg er MEGET imod!

Har du et godt råd til mig?
Skal jeg fortælle dagplejeren, hvad min datter har sagt?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie