Brev:
Metoder til fjernelse af sut i dagplejen
15. august 2008
Alder:
2 år
Metoder til fjernelse af sut i dagplejen
Hej!
Jeg er er lidt ked af den metode vores dagplejer bruger i forbindelse med fjernelse er sutten.
Vores datter er 2 år og herhjemme bruger hun kun sut når hun sover - og det samme har været gældende i dagplejen.
Hun har haft ferie i 4 uger i træk. Da hun kom tilbage til dagplejeren bad hun meget om sin sut i løbet af dagen - og dagplejeren fortalte at hun blev meget vred over at hun ikke måtte få den - men hun fik den ikke.
I går fortalte min datter så, at hun var blevet sendt ind på et andet værelse fordi hun ville have sin sut. Og hun kan ikke lide at være inde på det værelse.
Jeg synes jo det er forkert at bruge "time-out" i denne situation og i det hele taget at bruge en sådan metode på et så lille barn.
Mit barn er den ældeste i dagplejen og jeg tror at dagplejeren forventer alt for meget af hende, fordi hun sprogligt er langt fremme og god til at fortælle lange sætning og sætte ord på sine følelser.
De har også mange konflikter omkring måltiderne hvor min datter gerne vil væk fra bordet. Det får hun ikke lov til og dagplejeren bliver sur på hende - hvorefter min datter blot griner af dem. Jeg tror ikke min datter griner for at være provokerende - jeg tror hun bliver usikker. Og jeg er bange for at der bliver råbt af hende - hvilket jeg er MEGET imod!
Har du et godt råd til mig?
Skal jeg fortælle dagplejeren, hvad min datter har sagt?