Skilsmissebørn - 3 år, 6 mdr.

14. august 2008

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Skilsmissebørn - 3 år, 6 mdr.

Hej Helen...

Min mand og jeg har kendt hinanden i 11 år, sammen har vi 2 skønne unger, en dreng på 3 1/2 år og en pige 1 år.

Desværre har min mand og jeg været meget uvenner det sidste stykke tid, tja faktisk det sidste år..
Min mand er ikke så god til at hjælpe mig, og aflaste mig i forhold til børnene. Han render rundt ude eller i værkstedet, mens jeg står med to vrøvlede unger og laver aftensmad osv... Når vi diskutere det bliver vi uvenner.. Det er ikke altid, at vores skænderier er foregået helt stille.. :0(

Jeg bekymre mig meget i forhold til min søn, hvor meget får sådan en lille størrelse med?? og hvad tænker han om det hele..
Stemningen er jo tit anspændt her. Og jeg har ikke så megt overskud, da jeg tit er ked af det.

Det hele toppede så i sommerferien, hvor min mand tog fat i min arm, og slog mig. Ikke hårdt, og jeg led heller ikke vildt overlast, men børnene så det. Det ligner ...

Annonce

... bestemt ikke min mand, men han var gal, fordi jeg sagde jeg ville gå fra ham.

Min søn er blevet meget stille synes jeg. Og utrolig bange for at jeg kører uden ham..
Stemningen er dog blevet bedre igen, min mand prøver at gøre alt for at jeg skal skifte mening. Jeg ved bare ikke om jeg tør stole på ham igen. Kan slet ikke holde ud, hvis børnene igen skal være vidne til vores skænderier.. For dem har vi haft mange af.

Har min søn taget skade af det han har set??

Min mand siger at jeg er egoistisk hvis jeg flytter. Nogle jeg kender siger at det blir alt for hårdt for mig, at være alene med to små børn..

Hvad er bedst for børnene.. Kan min søn overhovedet finde hoved og hale i noget hvis vi flytter fra hans far??

Jeg vil kun det aller bedste for mine børn, de kommer i aller aller første række..

Håber du kan finde ud af dette brev, jeg har bare så mange tanker.

Venlig hilsen "den frustrerede"

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder