Brev:
Overgang til tremmeseng, skemad, flasker, tøj, leg og amning
13. august 2008
Alder:
3 mdr.
Hej Helen.
Her er igen en del forskellige spørgsmål;-)
Sylvester er nu for stor til at sove i liften (bruger den kun om natten nu) og vi vil have ham over i tremmesengen, men den er jo enorm i forhold til liften. Hvordan gør vi overgangen så blid som mulig eller har det ikke betydning nu?
Sylvester sover i barnevognen uden lift og det virker han glad for...første gang var han meget stille og virkede betuttet, men nu smiler han tit når han skal i vognen;-)
Hvilken madras er bedst til tremmeseng? Jeg har set en ny smart en der hedder air safe - fås hos ønskebørn og lyder som en god ide til en varm dreng som min;-) Hvad mener du?
Sylvester er 3 mdr og 17 dage og for 17 dage siden var han 66 cm lang og vejede 8,4 kg - stor dreng;-) og han er ikke blevet mindre siden. Er på fuld babs. Trives fint.
Hvornår skal vi starte på skemad og hvordan...håber at du vil give et forslag på en dag/rytme med mad/amning/søvn mm.
Hvordan laver man skemaden?
Hvilke flasker er gode at købe og hvilke dutter skal der på? Hvordan sterilisere man dem?
Når jeg ordner sutter nu, gnider jeg dem med salt, lægger dem i en skål og hælder kogene vand på og lader dem stå 3 - 5 min, er det godt nok? Jeg har opvasker, men ved ik om den renser dem nok?
Tøj!!! Sylvester er en varm dreng og sveder ret meget....jeg har meget svært ved at vurdere hvor meget/lidt tøj han skal have på - specielt når han sover...om natten sover han i en bomuldsdragt med fødder eller strømper eller langærmet body med tynde hjemmesyede bukser og strømper. Han kan alligevel være fugtig af sved når jeg tager ham op, nogen gange våd og der er vådt, hvor hovedet har ligget!!!
Skal han have mindre tøj på eller skal jeg købe en tyndere dyne - den han har er vist med bæreevne 12!?
I barnevognen sover han enten i det tøj han har på eller med langærmet body og strømper, nogen gange med tynde bukser på...her kan madrassen også være fugtig/våd efter hovedet...
Når jeg hører hvad andre børn sover i har Sylvester umiddelbart ikke meget tøj på!
Hvornår skal man isolere barnevognen, hvis han skal sove ude hele året og hvor koldt skal det være før han skal have hue på. Kan man isolere barnevognen ved at lægge et lammeskind under madrassen?
Jeg mangler også lidt ideer til simple lege og tumle ting man kan lave, uden de store remedier.
Amningen. Hvilke tegn skal jeg være opmærksom på, hvis Sylvester ikke får nok mælk fra mig? Har den seneste tid ikke nået at få "fyldte" bryster inden han spiser igen og de sidste to dage har han spist fra begge bryster med kort mellemrum....Virker glad og tilfreds endnu;-)
Puha det var en masse på en gang, men håber at du kan overskue det alligevel.
Tak for hjælpen.
Sylvester og Ida