Hoppegynge, prutter mm

12. august 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Hoppegynge, prutter mm

Hej Helen

Har lige et par forskellige spørgsmål:

Hvorfor er hoppegynge bandlyst? Både min kæreste og jeg har siddet i hoppegynge som børn, hvilket vi iflg vores forældre var meget glade for og det har vi, så vidt vides, ikke taget skade af.. Jeg kan se på babysams webside, at de skriver at man kan benytte hoppegynge fra 6mdr. Det bliver vores søn snart og jeg havde tænkt at købe en sådan, medmindre selvfølgelig det er direkte skadeligt?

En helt anden ting er, at vores søn nu får grød til ...

Annonce

... frokost og vi er så småt begyndt med noget kartoffel-gulerodsmos til aften. Indholdet i bleerne har som forventet ændret sig, men også hans prutter er begyndt at lugte, nærmest lidt råddent - er det normalt, eller tyder det på dårlig fordøjelse?

Han har afføring en gang i døgnet.

Og lige til sidst, når du skriver frugtmos som topping. Mener du så som dessert, eller blander man det i grøden? Og hvormeget må han få? Tror godt han kunne spise en del, hvis han fik lov :o)

På forhånd tak.
Hilsner fra Tine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder