Brev:
Overvejelser - Barn nr. 2
11. august 2008
Alder:
22 mdr.
Overvejelser - Barn nr. 2
Hej Helen,
Her går det godt synes jeg. Vores dreng på 22 måneder trives rigtig fint, efter min bedste vurdering.
Jeg synes dog han har en dårlig balance og har haft det længe. Vilde lege og gyngeture, det er hvad man selv kan gøre ikke? Kan det bare være fordi han er en stor dreng?
Nå, men mit egentlige spørgsmål denne gang, drejer sig om noget helt andet. Vi tænker på projekt lillebror/søster og i den forbindelse er der er par ting jeg overvejer:
Min cyklus var før jeg blev gravid med vores søn på 32-33 dage - nu har jeg pludselig opdaget at den er på 28 dage. Kan det have nogle konsekvenser for fertiliteten? Tænker om det evt. kunne komme til at gå hurtigere denne gang.
Jeg er 34 og synes ikke rigtig vi kan tillade os at vente for længe inden vi går i gang, da man jo aldrig kan vide hvad der sker, og hvor længe vi skal vente.
Jeg er bare panisk angst for at vores dreng skal være storebror - lige når han skal i børnehave. Han er stadig utrolig sensibel overfor forandringer i hverdagen.
Er det pjattet at tænke på, synes du? Ikke at jeg forlanger du kan hjælpe mig med de overvejelser, men måske du har en betragtning eller 2 :-) det plejer du jo at have.
En sidste ting: jeg fødte sidst 41+0 - i min journal står der at moderkagen var lettere forkalket. Det fik jeg aldrig spurgt ind til, hvad det betød. Er det noget jeg behøver at spekulere på i denne omgang?
På forhånd mange tak for dit svar.
En lidt spændt og nervøs mor....