Overvejelser - Barn nr. 2

11. august 2008

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Overvejelser - Barn nr. 2

Hej Helen,

Her går det godt synes jeg. Vores dreng på 22 måneder trives rigtig fint, efter min bedste vurdering.

Jeg synes dog han har en dårlig balance og har haft det længe. Vilde lege og gyngeture, det er hvad man selv kan gøre ikke? Kan det bare være fordi han er en stor dreng?

Nå, men mit egentlige spørgsmål denne gang, drejer sig om noget helt andet. Vi tænker på projekt lillebror/søster og i den forbindelse er der er par ting jeg overvejer:

Min cyklus var før jeg blev gravid med vores søn på 32-33 dage - nu har jeg pludselig opdaget at den er på 28 dage. Kan det have nogle konsekvenser for fertiliteten? Tænker om det evt. kunne komme til at gå hurtigere denne gang.

Jeg er 34 og synes ikke rigtig vi kan ...

Annonce

... tillade os at vente for længe inden vi går i gang, da man jo aldrig kan vide hvad der sker, og hvor længe vi skal vente.

Jeg er bare panisk angst for at vores dreng skal være storebror - lige når han skal i børnehave. Han er stadig utrolig sensibel overfor forandringer i hverdagen.

Er det pjattet at tænke på, synes du? Ikke at jeg forlanger du kan hjælpe mig med de overvejelser, men måske du har en betragtning eller 2 :-) det plejer du jo at have.

En sidste ting: jeg fødte sidst 41+0 - i min journal står der at moderkagen var lettere forkalket. Det fik jeg aldrig spurgt ind til, hvad det betød. Er det noget jeg behøver at spekulere på i denne omgang?

På forhånd mange tak for dit svar.

En lidt spændt og nervøs mor....

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin