Brev:
Kolik, mad, sovevaner
9. august 2008
Alder:
3 mdr.
Kolik, mad, sovevaner
Hej Helen.
Tak for dit svar tidligere...
Jeg er i fuld gang med at prøve, at lægge Magnus før han er faldet helt i søvn. Nogle gange er det lykkes at han er haft helt åbne øjne idet han er blevet lagt i vugge eller barnevogn, men med hjælp af enten min hånd på hans mave/bryst eller lidt rokken med barnevognen så er er han faldet i søvn. Andre gange skal han fortsat lulles i søvn i min favn. Jeg er desuden begyndt på at lægge ham i barnevognen, når han er træt, men helt vågen, og så gå en lang tur med ham (knap 1 time) til han er faldet i søvn.
Er dette en god og rimelig rigtig fremgangsmåde??
Mit spørgsmål angående mad; Jeg kan læse mig til, at mange giver deres børn vælling om aftenen!! Jeg ammer fortsat kun Magnus. Far har prøvet en enkelt gang at give ham flaske med mme om dagen, idet jeg ikke kunne være hjemme der, men den ville han ikke tage. Har hørt at det er forskellige sutteteknikker - bryst/flaske?? Er det så ikke for meget at starte på vælling og flaske, for så at introducere skemad??
Vil vælling og/eller skemad kunne virke således, at Magnus kan sove lidt længere ad gangen om natten?!?!? Han vågner hver 2-3 time. Sover fra 20.30-07.00.
Med hensyn til kolik, ser vi ikke længere så meget til det... Mit spørgsmål er; Magnus vågner stort set hver morgen med skrig. Inden da bliver han urolig ved 5-tiden om morgenen, ligger med lukkede øjne og fægter med arme og ben, men siger ikke noget. Her tager jeg ham oftest over i sengen, da jeg ikke kan sove fra det. Så bliver Magnus en del mere rolig, men kan stadig fægte lidt med arme/ben.
Er det fortsat kolik, der er skyld i at han vågner ved at skrige? Efter 5-10 minutter er han glad igen.
Han har nu fin afføring - dvs. han skider 2 gange dagligt. Første gang er altid enten 1. eller 2. gang han bliver ammet om dagen.
Hilsen
Magnus og hans mor