Brev:
Bumseagtigt eksem
7. august 2008
Alder:
18 mdr.
Bumseagtigt eksem
Hej Helen.
Min søn (18 mdr) har været så uheldig at få noget bumse agtigt eksem. Jeg opdagede at han kløede sig en del i panden og så efter. En samling bumse lignende knopper på str med min håndflade, der var også i nakken under håret. Senere kom der flere på lænden (tp omkring 37,5), da de viste sig gik vi til vagtlægen, som ikke vidste hvad det var, men anbefalede at han skulle have clarityn nogle dage, hvis det var en allergisk reaktion.
Nu er der gået nogle dage, der er kun kommet få og en af gangen, nye knopper, de klør stadig og dem i hovedet er blevet mørke røde, dem på lænden er bare en slags knop stadig. Han spiser fint leger og er som vanlig ellers.
Jeg er nysgerrig om det er noget der minder om noget du kender?
Han er disponeret for allergi fra begge forældre, og har reageret allergisk tidligere, men jeg har aldrig før set så voldsom eksem hos ham.
Håber du kan hjælpe,
Med venlig hilsen
Kristine.