Brev:
Pludselig gråd
6. august 2008
Alder:
4 mdr.
Pludselig gråd
Kære Helen
Tak for dine altid gode svar, jeg er altid så dejlig rolig når du har skrevet tilbage.
Så har vi introduceret grød for vores dreng, han spiser med velbehag og drikker vand rigtig flot af et glas. Vi startede med 5 tsk. fulde og har lige så stille op til lidt over en halv dl. Han vil ikke have mælk bagefter kun vand.
Om aftenen får han nan h.a 1 i stedet for profylac. Flasken får han da han spiser hver time om aftenen.
Han har fået grød i en uge nu, for et par dage siden begyndte han at presse nogle gange i løbet af dagen hvor han græd, det gjorde han to dage uden der kom afføring. Vi gav ham lidt laktulose og dagen efter kom der en god portion. Vi giver ham stadig lidt hver dag indtil videre og han har fin afføring.
Nu er der dog sket det at han flere gange om dagen stikker i et hyl og er helt utrøstelig, hvad tror du det kan være? Det kommer fra det ene øjeblik til det andet og vare 10-20 minutter hvor han virkelig er ked af det. Det sker både dag, aften og tidlig morgen. Han bliver helt stiv i benene og strækker dem af og til når han græder, men trækker dem ikke op.
Han tager fingre og vores fingre i munden og bider sammen om dem og køre hovedet frem og tilbage som om det klør på gummerne, kan det være tænder? Det er svært at se noget dernede.
Er meget i tvivl om grådanfaldene skyldes mad, tænder eller noget andet og det er hårdt at se ham på den måde. Når han ikke har anfaldene nyder han tilværelsen.
Hilsen Linda