Pludselig gråd

6. august 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Pludselig gråd

Kære Helen

Tak for dine altid gode svar, jeg er altid så dejlig rolig når du har skrevet tilbage.

Så har vi introduceret grød for vores dreng, han spiser med velbehag og drikker vand rigtig flot af et glas. Vi startede med 5 tsk. fulde og har lige så stille op til lidt over en halv dl. Han vil ikke have mælk bagefter kun vand.

Om aftenen får han nan h.a 1 i stedet for profylac. Flasken får han da han spiser hver time om aftenen.

Han har fået grød i en uge nu, for et par dage siden begyndte han at presse nogle gange i løbet af dagen hvor han græd, det gjorde han to dage uden der kom afføring. Vi gav ham lidt laktulose og dagen efter kom der en god portion. Vi giver ham stadig lidt hver dag indtil videre og han har fin ...

Annonce

... afføring.

Nu er der dog sket det at han flere gange om dagen stikker i et hyl og er helt utrøstelig, hvad tror du det kan være? Det kommer fra det ene øjeblik til det andet og vare 10-20 minutter hvor han virkelig er ked af det. Det sker både dag, aften og tidlig morgen. Han bliver helt stiv i benene og strækker dem af og til når han græder, men trækker dem ikke op.

Han tager fingre og vores fingre i munden og bider sammen om dem og køre hovedet frem og tilbage som om det klør på gummerne, kan det være tænder? Det er svært at se noget dernede.

Er meget i tvivl om grådanfaldene skyldes mad, tænder eller noget andet og det er hårdt at se ham på den måde. Når han ikke har anfaldene nyder han tilværelsen.

Hilsen Linda

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"