Brev:
Er det arp eller hvad?
31. juli 2008
Alder:
5 mdr.
Er det arp eller hvad?
Hej Helen!
Min dreng på 5 mdr. er meget plaget af arp! Eller det tror jeg det er! Når jeg synes der er meget smørrer jeg ham med olie og lader det typisk sidde i ca. 20 min før jeg med en lille kam "kradser" arpen væk.
Så ser han rigtig fin ud i hovedbunden og jeg smørrer ham med fugtighedscreme i hovedbunden for at han ikke skal blive tør...
Måske er det min fejltagelse? I hvert tilfælde er han allerede næste dag fyldt med plamager hvor man ligesom kan kradse noget af.
Tit synes jeg det ligner tørhed og derfor smørrer jeg ham igen med fugtighedscreme, men efterhånden ligner det mere og mere flager af hudfedt/arp og man kan kradse det af som en fedtet hudsubstans med en negl.
Når det er blevet sådan begynder jeg forfra med "behandlingen" ... Et eller andet er der galt! Om det er mig der er forkert på den eller om min dreng bare har meget arp - det ved jeg ikke!
Jeg synes i hvert fald at det er mærkeligt at han allerede dagen efter jeg har "skrabet" får noget halløj igen... Jeg vil lige tilføje at han overhovedet ikke virker påvirket af det.
Håber du kan hjælpe mig.
Hilsner fra Mette