Brev:
Gråd og gylp i timevis
29. juli 2008
Alder:
1 mdr.
Gråd og gylp i timevis
Hej Helen
Jeg skriver fordi min tredie søn på 5 uger ikke har det godt.
Han blev taget ved kejsersnit en uge før termin og blev efter 10 dage indlagt med gulsot i lysbehandling. Først nu er gulsoten aftagende. Han tager nu godt på i vægt.
Jeg har ammet mine to første drenge og min anden dreng har været allergisk overfor mælk og æg indtil han var 4 år gammel.
Derfor har jeg også besluttet at amme denne gang - men er nu blevet i tvivl.
Min søn gylper enormt meget og er meget larmende og urolig når han sover som om noget gernere ham, tager vi ham op gylper han og lægger sig desværre ikke til at sove igen. Han har også ofte gylpet i søvne. Han vil gerne spise hele tiden og skriger hvis vi holder ham fra brystet. Han kan kun falde i søvn i vores arme og gylper og bliver dårlig i det øjeblik vi lægger ham ned (vi har hævet hovedgærdet).
Hans rytme er pt. at han er urolig, gylpende og grædende og kun sover kortvarigt på arm fra tidlig morgen til over middag, så falder han sammen og sover 3-4-5 timer.
Så er han igen urolig fra sidst på eftermiddagen til sen aften hvor han falder om og sover 4-5-6 timer.
Vi syntes det er så synd for ham og det slider på os alle, hvad kan vi gøre. Jeg er blevet rådet til at give ham gul allumin modermælkserstatning som skulle være god mod refluks, men jeg ved ikke om den er til allergibørn og jeg vil jo gerne amme, men dette har kan vi ikke holde til og det er synd for ham. Hvad skal jeg gøre ?
Med venlig hilsen
Rikke