Pasning i 6 dage - er det okay

5. december 2007

Alder:
12 mdr.

Pasning i 6 dage - er det okay

Kære Helen

Min forældre vil gerne passe min datter på 1 år (6 dec.) i 5-6 dage i Jylland.

Selvom vi er bosiddende i København har de et meget nært forhold. De har lige passet hende i vores lejlighed i 4 dage, mens vi var på arbejde. Hun er meget tryg og glad sammen med dem. Griner, leger, spiser og slapper virkelig af sammen med dem. Jeg oplever dem som utroligt kærlige, empatiske og omsorgsfulde. Med andre ord er jeg helt tryg ved dem og det er min datter også.

Mit spørgsmål er så, om ...

Annonce

... det er et dårligt tidspunkt ift. til hendes alder? Det er jo også noget andet at blive passet ude som hjemme. Hun startede som 10 mdr. gammel i vuggestue og er fuldt integreret der og efter en lidt hård start er der nu ingen problemer ved aflevering og afhentning.

Da der ikke er nogen særlig grund til at hun skal passes ud over, at de meget gerne vil og som aflastning for os, så vil jeg ikke gøre det, hvis det potentielt kunne være problemer ved det.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg