Vores datter er bange for bedsteforældre

7. oktober 2003

Alder:
11 mdr.

Vores datter er bange for bedsteforældre

Vores datter på 11 mdr. er bange for mormor og morfar. Da hun var 4 mdr. skulle de passe hende da vi skulle til forældresamtale med vores ældste barn. Hun skreg uafbrudt i den time de passede hende.

Da hun blev lidt større skulle de passe hende igen, men hjemme hos os selv. Vores datter på 11 år var også hjemme, så vi mente ikke der kunne ske noget ved det. Men hun græd og græd. Og faldt udmattet i søvn. Siden har de ikke passet hende.

Vi tør ikke, for det er synd for både hende og dem. Vi kan mærke på hende at hun ikke bryder sig om dem. Når vi er sammen med dem, og de ...

Annonce

... vil tage hende op, vender hun sig væk fra dem og græder. De prøver alt, lave sjov med hende, give hende lidt mad osv. men lige meget hjælper det.

Hun er ikke den type som bare kaster sig i armene på hvem som helst, men mormor og morfar vil altså gerne nusse og hygge med hende. Hvordan opbygger de tilliden til hende igen?

Vi tvinger hende ikke til at kommer over på skødet af dem.
Lige i øjeblikket er hun også kommet i den alder hvor det kun er mor der duer.

Vores farmor har hun det godt med.

Håber at få et godt råd til os og dem.

Hilsen forældrene til Frk. Sur.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.