Foretrækker Mormor

7. marts 2018

Alder:
18 mdr.

Foretrækker Mormor

Kære Helen

Jeg oplever at min datter foretrækker sin mormor i fuldstændig vild grad. Det har stået på længe nu. Hvis jeg forsøger at tage hende op, når mormor er tilstede (også selvom hun ikke lige aktuelt er oppe hos mormor), så græder hun og gør alt for at undvige mig.

Min datter bliver heller aldrig ked af det når jeg går. Kun fra vuggestuen.

Det er klart at mormor føjer hende i højere grad end jeg. Næsten for meget. Mormor siger sjældent nej og undgår konflikter. Forlader hellere rummet end at sige nej til at tage hende op - selvom hun generelt slæber alt for meget rundt på hende.

Jeg har det en smule svært ved måden mormor er på. Men ikke mere end at jeg godt kan klare ...

Annonce

... det og ikke behøver gøre mere ud af det. Måske mærker min datter det?

Jeg føler mig faktisk nedprioriteret og må indrømme, at jeg ind i mellem frygter at mit barn ikke kan lide mig. Eller jo, det kan hun fordi jeg er hendes mor. Men hvad nu, hvis vi på den lange bane ikke har den store kemi.... Det frygter jeg som sagt lidt...

Nu vi er ved mormor, er det et kæmpe problem at jeg er den eneste der kan få min datter til at sove om aftenen. En god ven kan også ind i mellem, men min mor kan slet ikke! Og hvis mormor er i nærheden, kan det også være svært. Hun vil bare ud til mormor... Jeg vil så gerne aflastes lidt.

Håber du vil dele lidt tanker og råd med mig.

Venlig hilsen
SEM

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder