Tilknytning til bedsteforældre

5. november 2017

Alder:
4 mdr.

Tilknytning til bedsteforældre

Kære Helen,

Nu hvor vi bor så langt væk fra mine forældre og at min datter ikke får set mine forældre vil jeg høre hvordan hun på en eller anden måde kan få en tilknytning så hun også kan genkende dem, når vi vender tilbage om ca 1-1,5 års tid.

Hvornår vil hun kunne genkende ansigter på billeder og Skype?
Hvordan gør vi det bedst?

Mht at vi vender tilbage er jeg også i tvivl om hvad der er bedst for hende. Når vi vender tilbage vil der være en periode hvor vi skal bo hos mine forældre indtil vi får vores lejlighed tilbage. Det drejer sig om en periode af halvt års tid. Til den tid er hun ca 1,5 år

Vi kommer ikke til at bo tæt på mine forældre (30 minutters kørsel)

Vil det være for mange skift for hende at ...

Annonce

... starte institution i halvt år ved mine forældres område, og dernæst igen, når vi flytter tilbage til vores lejlighed, en ny institution?

Det vil være muligt for mig ikke at skulle arbejde det halve år og passe hende selv, men hvad er bedst i forhold til at jeg også gerne vil have hun socialiserer med andre børn?

I Kina kommer jeg til at passe hende, da vuggestuerne er af meget ringe kvalitet, der hvor vi bor nu. Hvordan og hvorledes får jeg hende til at lege med andre børn (og hvornår trænger hun til det? Jeg har nemlig læst et sted at hun ikke behøver andre end forældre det første års tid. Men det er måske mere i forhold til pasning, og ikke i forhold til at hun møder og leger med andre børn)

På forhånd tak for hjælpen!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far