Mormors og morfars fødselsdag

6. april 2016

Alder:
2 år, 11 mdr.

Mormors og morfars fødselsdag

Hej Helen

Først, tak for dit svar ang. lillebror og det at han foretrækker at spise med gaffel. Tænker ikke at han har noget generelt "problem" med at røre ved ting og det går faktisk allerede bedre, men mange tak for dine tanker.

Nu til næste spørgsmål.
Mine forældre holder 60-års fødselsdag først på sommeren og vi skal selvfølgelig med. Vi har 2 drenge, som på dette tidspunkt er 6 og 3. Festen afholdes 30 minutters kørsel fra hvor vi bor og det er til aften (kl. 18). Min mand og jeg har altid værnet lidt omkring sovetider, da vi ikke mener der kommer noget godt ud af at bryde en rytme. Vi har fx. altid puttet ungerne til normal tid, uanset om det er hverdag eller nytårsaften.

Mine forældre, især min mor, ser rigtig gerne at vi bliver til festen slutter og har i den ...

Annonce

... forbindelse sørget for et værelse på hotellet (hvor festen holdes), så vi kan putte drengene når de ikke kan mere. Vi sætter selvfølgelig pris på, at de gerne ser vi bliver til sidste dans og har tænkt på hvad vi kan gøre med drengene.

Min mand og jeg har snakket meget om det og er faktisk enige om, at han kører hjem med børnene når de ikke kan mere og senest kl. 21. Jeg bliver til festen og overnatter på hotellet sammen med min bror. Den løsning falder ikke i den bedste jord hos min mor, men det skal nok gå.

Hvad tænker du om det? Er vi for "sippede"?

Vi syntes jo bare det må give det samme, for vi vil ikke lade børnene sove på et hotelværelse uden én af os, uanset hvor god en babyalarm vi så måtte have og så mangler vi jo alligevel til festen.

Ser frem til at høre dine tanker

Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor