5-6 mdr. og mormor vil trøste - men forgæves

24. februar 2014

Alder:
6 mdr.

5-6 mdr. og mormor vil trøste - men forgæves

Hej Helen

Tak for din brevkasse, som trøster mange, og som jeg nu også er medlem af - af samme grund.

Jeg har en skøn dreng. En rigtig charmer. Han grinede allerede da han var 1,5 måned gammel og er rigtig glad for at smile og grine til andre ... fra mit skød.

Min mor vil SÅ gerne kunne aflaste mig mht min søn, som jeg er alene med. Det resulterer ofte i at hun spæner rundt med et meget ulykkeligt barn på armen for som hun siger: "jeg prøvede gøre ham lykkelig".

Første gang hvor det var virkelig slemt var jeg inde at få massage. Han lå og sov i bilen, mens min mor der passede ham. Han vågner i et hyl. På dette tidspunkt er han 5 mdr. massagen tager 45min. Mit gæt er at hun har løbet rundt med ham i barnevognen i min. 35 min. for til sidst at gå ind i klinikken til mig. Han hoppede af glæde på briksen. Gensynsglæden var SÅ stor.

Hun gør det også hvis han vågner, når de er ude at trille. Selvom jeg bliver ved at sige til hende at brosten ikke hjælper - spæner hun afsted.
Jeg ved aldrig hvor længe for jeg kan høre at hun skjuler det - nok fordi hun ønsker at skåne mig og være den gode mormor der godt kan... Men mit hjerte siger - alt for længe!

Derudover excelerer hun i at trøste på afstand. DVS. at sige: såååå jeg er her jo. Jeg står lige her. Mens han ligger ...

Annonce

... på gulvet og hun skræller kartofler.
Det har ikke være mange gange. Men mit hjerte siger ALT for mange gange!

Nu er han blevet 6 mdr. og jeg har reel brug for aflastning og har derfor hyret en barnepige til at komme 3 gange om ugen. I alt 9 timer. Hun har nu været her tre gange. Og han er IKKE tilfreds!

I dag var jeg ude at handle og hun står med ham udenfor butikken. Der er lang kø... Når jeg kommer ud kan jeg høre ham langt nede ad gaden. Når vi senere var på posthuset og jeg nu forbereder ham på at jeg går ind og han skal blive der til jeg kommer ud igen, gør han troligt som jeg beder ham om. Men han er så absolut ikke glad.

Når vi så kommer hjem falder han i søvn og jeg sender dem ud at trille så jeg kan få gjort rent. Han vågner meget hurtigt og græder hele vejen hjem. Resten af tiden kan jeg end ikke lade hende holde ham mens jeg sidder lige-ved-siden-af.

Jeg er bekymret om der er voldt 'skade' på hans tillid. Hvor meget skal der til?

Denne dreng der plejede at ELSKE at sidde hos andre og grine og smile vil nu ikke engang sidde hos barnepigen, mens jeg er LIGE ved siden af.

Hvor mange gange skal der til for at forbryde sig på tilliden. Og hvad kan jeg gøre for at blive aflastet en smule når nu hverken mormor eller barnepige duer.

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi