Farmor gør krav på vores datter hver 6. uge

25. februar 2012

Alder:
2 år, 4 mdr.

Farmor gør krav på vores datter hver 6. uge

Hej Helen

Så har jeg igen brug for din hjælp.

Vores datter på snart 2½ er en dejlig pige og derfor vil både farmor og mormor tit gerne have hende på "ferie" nogle dage.

Grunden til jeg skriver er at farmor nu har spurgt om hun fast hver 6. uge må hente hende i dagplejen og så have hende den efterfølgende dag.

Jeg synes det er et svært spørgsmål, da jeg gerne vil det bedste for vores datter og jeg er bange for at det blir for meget for hende, da vi tit har planer i weekenderne, hvor vi enten har gæster eller besøger venner og familie, og så synes jeg det er vigtigt at hun har en fast rytme i hverdagene ...

Hun er inde i en periode i øjeblikket, hvor hun er meget ...

Annonce

... tryghedssøgende, hun vil hele tiden være i nærheden af enten mig eller min mand og hvis hun har været hos farmor eller mormor og de afleverer hende hjemme hos os, er hun ked af det, og der går noget tid før vi kan nærme os hende. Dette signalerer til mig at det måske er mere end hun kan magte, er det rigtigt? Hvor meget kan et barn på hendes alder kapere af den slags?

Hun skal også snart være storesøster (jeg har termin 1/4) og i den forbindelse tænker jeg, at så har hun netop brug for at komme hjem og være sammen med os. Jeg er bange for at hun føler vi "sender" hende væk, og det vil jeg for alt i verden ikke have..

Hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak.

Hilsen Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger