Passes ude - 3 år, 9 mdr.

14. november 2011

Alder:
3 år, 9 mdr.

Passes ude - 3 år, 9 mdr.

Hej Helen.

Min datter skal passes af sin farmor. Hun er blevet passet der nogle gange før og kan godt lide at komme der, men der er første gang, det er med overnatning. Jeg har talt med hende om, at hun skal derud, og det vil hun rigtig gerne, men vi har ikke talt om, at hun skal sove der endnu. Jeg tror nu ikke, det bliver noget problem, da hun er glad for sin farmor.

Mit dilemma opstår nu fordi farmor gerne vil tage hende med til en fødselsdag, de er inviteret til. Det er familie, men langt ude for min datter - hun har alt i alt mødt dem 4-5 gange siden hun blev født! Min umiddelbare reaktion er at sige nej. Jeg synes hun har rigeligt at forholde sig til i forhold til at skulle passes hos farmor og hidtil har jeg også sagt nej til mormor og morfar, hvis de har spurgt om de måtte tage hende med i byen, når hun skulle ...

Annonce

... sove hos dem.

Sagen er den at jeg føler mig presset denne gang. Jeg fornemmer at nogen synes, det er noget pjat, men det ærgrer mig helt vildt, at hun ikke bare kan få en rolig og hyggelig aften sammen med farmor, da vi i forvejen har alt for mange planer. Jeg er sikker på, at min datter gerne vil, hvis hun bliver spurgt om hun vil med til fødselsdag, men jeg ved også godt hvordan det påvirker hende dagene derpå og hun skal også til fødselsdag hos en børnehavekammerat dagen efter.

Er det mig der overreagerer? Vi har andre fine pasningsmuligheder, men farmor vil rigtig gerne passe og det vil være super både for hende og min datter. Jeg tror faktisk at farmor bliver hjemme fra fødselsdag, hvis jeg siger det - også selvom hun nok ikke helt forstår det, men kan jeg overhovedet tillade mig at sige nej?

Mange hilsner herfra :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder