Flaskegivning - 0 mdr.

13. maj 2011

Alder:
0 mdr.

Flaskegivning - 0 mdr.

Hej igen

Nu nærmer tiden sig hvor pigerne kommer til verden. Jeg har ikke taget en endelig beslutning omkring amning og flaske, men er sådan instillet, lykkes er det dejligt og lykkes det ikke er det ikke jordens undergang.

Vi kom så til at snakke om at hvis det ikke lykkes og de skal have flaske hvordan får vi så forklaret det til omverden at det OS der giver flakse og ikke andre. Vi vil jo gerne have de knyttes til os og lærer vores dufte osv. Vi har prøvet at snakke med venner og familie om det her inden fødslen for at ...

Annonce

... de kender vores holdning til det inden. Men de kan bare slet ikke forstå at de ikke må give flaske når de er på besøg og syntes bestemt ikke at der sker noget ved det.

Så nu tænkte vi på om du har nogle argumenter til vores fordel vi kan bruge. For føler virkelig de vil have en faglig grund for det, selvom de sikkert stadig vil have svært ved at forstå det. (her tænker jeg om der er noget med tilknytning til forældre, tryghed osv.)

Ser frem til endnu et brugbart svar fra dig. :)

Med venlig hilsen
kommende tvillinge mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder