Svigermor blander sig i alt

28. juni 2004

Alder:
4 mdr.

Svigermor blander sig i alt

Hej

Allerførst tak for en supergod brevkasse, jeg har virkelig kunne finde svar på mange relevante spørgsmål.

Vi har en dejlig datter på 4 1/2 måned, der fortsat ammes samtidig med at hun får vælling 2 gange om dagen. Hun trives og udvikler sig som hun skal.

Jeg kan se at der også er andre der har problemer med bedsteforældrene, og det har vi desværre også, idet svigermor/farmor blander sig i alt hvad vi foretager os med vores datter, hvilket vi med tiden har lært at overhøre.

Nu har vi imidlertid fået det problem, at når vi er på besøg, vil hun have at min datter skal have saftevand og is. Men vi mener ikke det er hensigtsmæssigt at give et barn på 4 1/2 måned dette. Dels på grund af det høje sukkerindhold der er i saftevand og is, samt fordi vi har læst at børn ikke må få mælk før de er 6 måneder og is består ...

Annonce

... jo hovedsageligt af mælk!

Desuden kan vi ikke se nogen grund til allerede at "fylde" hende med dette sålænge hun ikke ved hvad det er og hun er jo også kun lige begyndt at få anden mad end brystmælk.

Det er ved at være ret opslidende at være på besøg, for vi orker næsten ikke at skulle tage endnu en diskussion om hvorvidt hun må få det eller ej, og sidste gang endte det med at vi gav efter.

Vi vil jo gerne have at vores datter for et godt forhold til sine bedsteforældre, men samtidig vil vi også gerne respekteres for hvad vi mener er rigtigt for vores datter.

Det vi har brug for er en af-/bekræftning i om det vi gør er rigtigt eller forkert - hvad mener du? og hvordan får vi forklaret min svigermor, at vi gerne vil respekteres for vores mening.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
"de uheldige forældre"

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor