Ferie hos mormor og morfar

14. maj 2010

Alder:
14 mdr.

Ferie hos mormor og morfar

Kære Helen.

Tror du at det kan være et problem at mormor og morfar passer Marcus, da jeg har fået tilbud om at tage med 2 veninder i en uge til Tyrkiet. Alternativet er at jeg kan tage ham med, men der er langt mere uro, end han er vant til.

Jeg har store soveproblemer med ham i forvejen. Han kender mormor og morfar rigtig godt, da vi er på besøg hver eneste week-end, dog har han aldrig sovet hos dem før. De har dog tit passet ham hvis jeg har week-end arbejde (Jeg ...

Annonce

... er alenemor).

De har købt en week-end seng med madras. Er det godt nok? For at bevare den daglige kontakt med hans dagpleje, er det så ikke bedst at sende ham af sted hver dag for at holde rutinen, der er kun en halv times kørsel hver vej?

Mormors største problem er om hun kan få ham til at sove i en week-end seng, med en lidt blødere madras end han er vant til.

Er det bedre at holde ham hjemme fra dagplejen, for at han bliver mere tryg?

Venligste hilsner
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre