Er det skadeligt at undvære mor og far i 5 dage ?

12. januar 2010

Alder:
18 mdr.

Er det skadeligt at undvære mor og far i 5 dage ?

Hej Helen...

Hmm ja.. mit spg går lidt på om vores unger kan undvære os, uden at få det varige indtryk af at vi har forladt dem.. for pt har vi aldrig begge været væk mere end et døgns tid..

Min bedre halvdel skal sandsynligvis på konference i staterne til juni, og vi har en løs ide om at jeg så kunne tage et fly derover når den er færdig og vi kunne bruge et par dage på at se os om.. men med rejsetid vil det nok blive 5 dage.. dvs 4 nætter.. Og han vil så forinden have være afsted i en uge, hvor jeg så self er hjemme hos dem..

Vi har et rigtig godt netværk, med bedsteforældre de ser rigtig tit og er meget glade for.. typisk en gang om ugen.. og det vil så være her de skal ...

Annonce

... passes.. De vil stadig skulle i bh/vs, på de hverdage det vil ramme... så en del af dagen er normal..

Men er det for lang tid ?, for vi er jo fuldt ud klar over at det er en voksen ting for os som par... og børnene jo self ønsker os hjemme som normalt..

Vi vil jo ikke skade ungerne, for at flyve på kæreste eventyr :) De vil på det tidspunkt være knapt 4 og lige over 1½..

Heh og jo.. vi vil jo savne dem ud over alle grænser, og specielt jeg synes det er vildt grænseoverskridende at skulle være så langt væk fra dem..

...under alle omstændigheder tænkte vi at vil lige ville høre dit input inden at vi gjorde ydeligere... for ungerne er jo bare vores absolutte 1.prio :)

Godt Nytår
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor