Farmor og farfar plager!

11. maj 2004

Alder:
21 mdr.

Farmor og farfar plager!

Kære netsundhedsplejerske

Jeg skriver i håb om forståelse fra dig, som ofte har så gode kommentarer til os gæve mødre!

Mange synes det er et luksusproblem, men jeg er ret ked af mine svigerforældre, som hele tiden vil passe vores dreng på 21 mdr. (enebarn). Jeg synes de plager og bliver så træt af hele tiden at skulle forklare, at vi ikke lige har behov for det, når de vil have ham.

Det startede nærmest før han blev født, og specielt Farmor er meget krævende følelsesmæssigt. Vi er naturligvis utrolig glade for at de kan passe ham (mindst et par gange om måneden, herunder med overnatning) når vi har brug for det. Specielt fordi vores søn er meget glad for dem (specielt farfar!). Derudover ses vi også til sædvanlige familiesammenkomster.

Men jeg har en følelse af at ...

Annonce

... blive invaderet: Det er som om de har tegnet abonnement på et nyt underholdningsobjekt, nu hvor de keder sig i deres liv. Min søn er midt i en "morfase" hvor jeg føler han har brug for sin far og mig så meget som muligt. Vi arbejder begge fuld tid, hvor han er i en god integreret institution. (Hvilket farmor og farfar ikke er helt glade ved, de føler sig bedre rustet til at passe ham).

Jeg har tidligere forsøgt at sige pænt til dem, at jeg gerne selv vil bede om hjælp i den forbindelse. Og vi roser dem ofte, bl.a. fordi de har meget travlt med at fortælle hvor gode de er ved drengen. Men lige meget hjælper det.

Det ville være rart at få en anden vurdering af situationen, da sagen desværre er blevet en sørgelig konflikt mellem min mand og jeg.

Hilsen
"Den forkælede mor" (?)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor